voeding defect of mobo/cpu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
mijn pc wilde vandaag niet meer opstarten. mijn 1e gedachte was dat het de voeding zou zijn, maar dat weet ik nu niet zo zeker meer.
als ik de power kabel aansluit en ik druk op de aan/uit knop, brandt het power lampje en aan de achterkant knipperen er lampjes van mijn onboard netwerkaansluiting evenals een ander lampje op mijn mobo.

Als ik op aan druk, draait mijn cpu fan heel even. dat is al het leven dat ik uit die pc krijg op het moment.
voordat ik moeilijk ga doen met een andere voeding halen, wil ik graag eerst weten of het probleem inderdaad vanuit de voeding komt.

Of is in dit geval mijn cpu of mijn mobo kapot?

Cpu niet naar mijn weten, mobo kan eventueel nog wel, maar die dingen kan je zo goed als niet testen tenzij even een ander stuk aan te sluiten en testen of het zo werkt.

Heel kort even aan en dan weer uit is voeding of moederbord inderdaad. Een processor gaat niet zo snel kapot ;)

Dit is vrij vlot te testen met een andere voeding als je die hebt.

En vermeld even de volledige specificatie's van je pc

ik heb helaas geen andere voeding om te testen. Ik heb wel een andere tip gevonden over het doorlussen van de groene pin met een zwarte pin van de atx blok connector. Ik kan alleen niet meer vinden wat het resultaat zou moeten zijn.

Bij mij gebeurt er helemaal niets als ik dat doe, welke zwarte draad ik ook kies icm de groene...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan