voeding defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
afgelopen vrijdag sloot de (5 jaar oude) Fujitsu/Siemens Scaleo desktop met WXP van mijn vrouw vanzelf af en startte daarna weer automatisch opnieuw, maar..................
dit ging gepaard met een een boel rook uit de toren en stinken wat het deed,
toen maar direct de stekker eruit getrokken, later heb ik hem open gemaakt en de voeding was nog gloeiend heet, denk wel dat die naar de knoppen is,
wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn en zou er nog meer schade zijn aangericht ?
want als ik een nieuwe voeding zou kopen en de pc het dan nog niet doet, heeft het niet veel zin,
durf de pc dus ook niet meer aan te zetten................

Hoi

Ga er maar vanuit dat de voeding het begeven heeft.Er aan geroken??:D

Een mogelijkheid om een andere voeding te proberen?Of laat hem even doormeten.

Heb je ook een knal gehoord?

helaas weet mijn vrouw dat niet meer, ze was opdat moment een spel aan het spelen, toen de pc zich uitschakelde en weer opnieuw startte, toen stank en rook, daarna meteen de stekker uit stopcontact getrokken.

99% dat het de voeding is(die overige 1% geef ik aan iemand anders)
En tja ook die kunnen het begeven.En hopende dat het mobo geen opdonder gekregen heeft.
Daar kom je pas achter met het zetten van een andere voeding.

Anders even kijken of je een voeding uit een anderen pc kan gebruik om te testen of hij nog werkt. Je hebt wel kans dat je moederbord ook beschadigd is maar dit hoeft niet. Maar als je een pc van 5 jaar oud is zou ik er niet veel geld mee in steken. Gewoon je hdd en uit halen en een externe van maken d.m.v. van een kastje van +/- €20. En lekker een een nieuwe pc of laptop halen.

En lekker een een nieuwe pc of laptop halen.

Beetje overdreven om iemand op hogere kosten te jagen ipv van een standaard voedinkje(a merk) van wellicht een tientje of 4.

Mocht het mobo wel een opdonder gehad hebben wordt verhaal anders maar ook dan zijn er wellicht goedkopere oplossingen.

Anders even kijken of je een voeding uit een anderen pc kan gebruik om te testen of hij nog werkt. Je hebt wel kans dat je moederbord ook beschadigd is maar dit hoeft niet. Maar als je een pc van 5 jaar oud is zou ik er niet veel geld mee in steken. Gewoon je hdd en uit halen en een externe van maken d.m.v. van een kastje van +/- €20. En lekker een een nieuwe pc of laptop halen.

voeding uit andere pc halen..........dan zou e.e.a. toch overeen moeten komen qua wattage, ampere e.d. (?)
om een nieuwe pc aan te schaffen, daar had ik ook al aan gedacht,
vorige maand was al de hd gecrashed, toen een nieuwe erin.....zo blijf je dus aan de gang, zal mijn vrouwtje maar een nieuwe pc kopen, maar ik weer pluspunten :)
dank iedereen voor de info.

Niet wetende dat je al problemen met de pc had gaf ik mijn vorige opmerking.Aan u zelf om uw vrouw volledig tot tevredenheid te stemmen.

Succes met punten scoren:D

Laatst bewerkt:
Om alleen te testen of je moederbord nog werk, maak het aantal wat niet zo heel veel uit. Je moet wel die goed stekkertjes hebben maar bij de nieuwe voedingen. heb je vaak dubbelen stekkertjes. Maar als je hhd pas kapot je en nu je voeding en misschien nog meer. zou ik lekker een nieuwe kopen of een 2dehanse.

Inderdaad frankwannet hoef je iet meteen een nieuwe te kopen. Maar hij heeft al meer problemen gehad. Maar ja om geld te blijven pompen in een pc van 5 jaar oud. Ik zou het persoonlijk niet doen. maar je hebt voor 200 al een mooie 2dehanse computer.

suc6

Laatst bewerkt:
@ric0&jobo182: Als het alleen de voeding zou betreffen zou ik hier op Helpmij nooit zomaar zeggen koop maar wat anders(nieuw of gebruikt is niet van toepassing.)Wij gaan namelijk niet over de uitgaven van een ander.Als vervanging een tientje of 4 zou zijn dat is dat goedkoper.Sterker nog.... als de voeding niet kapot gegaan zou zijn had was vrouw gewoon doorgegaan met de huidge pc.En had geen haan/hen gekraaid naar een andere pc.
Nu wordt later bekend dat de pc meer problemen heeft/had.Aan de ts nu zelf om een afweging te maken.
Als de pc verder nog gewoon voldoet aan de eisen van de vrouw dan wist ik het wel......

Laatst bewerkt:
@ric0&jobo182: Je hebt helemaal gelijk, Sorry ik wilde niemand op zijn teentje trappen. Ik zij alleen wat ik zou doen. In de hoop dat iemand er iets aan had.

Dus als de accu van je 5 jaar oude auto kapot is koop je een andere auto???:p:p
(zie het vergelijk)
plaag.

Natuurlijk mag je je mening geven hoor.

Je hebt weer helemaal gelijk, natuurlijk zou ik dat niet:) Voor mij persoonlijk zou ik na 5 jaar wel weer een nieuwe pc willen. Maar ik kan er iet vanuit gaan dan een gewoon iemand zijn pc 24 uur per dag aan heeft staan en het grootste gedeelte van de dag ook nog op werkt. En een normaal persoon hoeft ook geen pakketten als visual studio te draaien. Gewoon voor internetten en e-mailen en af en to een spelletje, kan zoon pc prima voldoen.

frankwannet;3629619Sterker nog.... als de voeding niet kapot gegaan zou zijn had was vrouw gewoon doorgegaan met de huidge pc.[COLOR="red" zei:
En had geen haan/hen gekraaid naar een andere pc.[/COLOR]Nu wordt later bekend dat de pc meer problemen heeft/had.Aan de ts nu zelf om een afweging te maken.

;)
Succes aan de TS

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan