Voeding doet het niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

AntonB0S

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een oude computer gekregen (uit 2006).

Had als allereerst de voeding schoongemaakt, en toen wist ik niet meer hoe ik hem in elkaar moest zetten (De kap van de voeding dus).

Maar die condensator zat ineens in de weg, dus die boog ik terwijl ik die kap erop schoof, dat ging echt perongeluk.
Toen voelde ik aan die condensator, en toen dacht ik:

Toen daarna heb ik alles schoongemaakt, alles weer in elkaar gezet.

En toen wou ik hem aanzetten, hij ging niet aan, nog alles gecheckt dat alles goed zat.
Helemaal niets ging aan.
Zou dit het einde van de voeding zijn?

Groeten Anton

http://pinouts.ru/Power/atx_v2_pinout.shtml

Uit de PC halen en de groene even kortsluiten met een zwarte, gaat de voeding aan, als de PC/moederbord kortsluiting maakt of geen PWR_OK geeft gaat de voeding ook niet aan.

Foto's van de binnenzijde va de voeding kan ook helpen en de zekering is nog goed?
Heb je een universeelmeter?

Dus ik moet de voeding uit de computer halen, en hoe bedoel je de groene kortsluiten met een zwarte.
Ik ben pas beginner in zulke dingen, en vindt het leuk om in te verdiepen.

Maar wat betekent: PWR_OK dan? En waar zie je dat hij dat dan niet geeft.
En waar zit de zekeren in de voeding? (Of hoe ziet dat ding eruit)

Heb geen universeelmeter, helaas..

Laatst bewerkt:
Gaf een link voor de pinout van een ATX 24p, 20p staat er ook.

Zekering is meestal een 20mm glaszekering op het printplaatje gesoldeerd of in een houder.

PWR_OK geeft het moederbord af als er niets loos is, en dat kortsluiten is even de groene draad aansluiting met een zwarte kortsluiten met een paperclip of een stukje litze of andere draad met aan beide zijden een stukje isolatie eraf.

Kijk straks wel, maar waar zou dat groene en dat zwarte draad zitten?

Aan je voeding zitten kabels.. Aan 1 van die kabels zit deze connector:
pcpowerconnectors_1266267954.jpg

Daar vind je je zwarte en groene draad

Okee, en dan met een paperclip verbinden?

Maar de vraag is ook eigenlijk, maakt het wat uit als ik de condensator gebogen heb? En dat hij een klein beetje wiebelt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, als je de groene en de zwarte verbindt met een paperclip, dan hoort je voeding aan te gaan ( zie fan gaat draaien)

En wat die condensator betreft; Zolang hij aan beide kanten nog vast zit op de printplaat, maakt dat niet zo veel uit (denk ik)

De de manier van Lange Pier is gelukt, de voeding doet het.

Maar wat zou er dan fout zitten in de computer?

Alleen met de CPU, de voeding uiteraard en de systeemspeaker opstarten, voor de rest, alles eruit en eraf.
Bord uitbouwen en op een houten ondergrond leggen kan ook, wel met de systeemspeaker opstarten.

Biosbeeps? zo ja welke, kort, lang en hoeveel van elk.

Misschien een verkeerde aansluiting met JFP1.

Ik laat het horen als hij werkt!

Het is gelukt! Maar nu blaast de computer best hard. Ik heb op de cpu koelpasta gedaan? Wat moet ik nu doen?

Wat is gelukt?

Je mededelingen zijn wel erg karig.

Weten niet eens het merk en type PC of bij een geen merk dat van het moederbord.

Indien alleen de ventilator werkt en de voeding uiteraard maar je hebt geen bios beeps werkt het moederbord niet.

Ik zou het wel even uitleggen..

Het is een MSI Moederbord en de pc kast is een cooler master.
Het heeft een Intel Core 2 Duo Inside.

De voeding doet het weer, maar ik ben nu aan het kijken wat er precies lawaai maakt ;)

Ik heb gekeken of de VGA en DVI aansluiting werkte (dat zit in de videokaart).
En het beeldscherm doet het niet.
Ook geen BIOS piep, maar het moederbord doet het wel. CPU Fan draait en nog 2 andere Fans.

Computer blaast vrij hard, als je de voeding met die groene en die zwarte door verbind, dan draait de voeding fan zacht.
Maar zodra ik de 24-pin stekker in het moederbord plaats, dan gaat de Voeding Fan harder draaien.

Ik heb ook nog de CPU Fan tegen gehouden, helpte met geluid iets.

Op het moederbord staat: MSI N1996. Er zit een Intel CPU Fan op.
De voeding is een Fortron.

De videokaart zou ik niet weten..

Maar zou de BIOS batterij leeg zijn?

Wat is gelukt?

Je mededelingen zijn wel erg karig.

Weten niet eens het merk en type PC of bij een geen merk dat van het moederbord.

Indien alleen de ventilator werkt en de voeding uiteraard maar je hebt geen bios beeps werkt het moederbord niet.
Niet dus.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&docname=bph07557
Is dit het mobo?
En de EATX stekker wel gebruikt?

Snap niet dat je doodleuk gewoon er weer van alles aansluit terwijl je geen bios beeps hebt als alles eraf en eruit is, maar goed, je gaat je eigen weg, veel plezier ermee.

Oke, ik volg wel jou tips.

Maar wat moet ik precies doen om de BIOS beeps te krijgen? Zou de BIOS batterij vervangen moeten worden?
Want de VGA doet het niet, maar de videokaart wel.

Ik vind het niet leuk om te doen, maar ik probeer wat. Ik vind het zeker niet fijn dat de dingen het niet doen.
Daar kan ik zelf niet tegen.
Dus wil je me echt helpen? Want ik heb je hulp echt nodig.
Maar dat is niet me moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan