Voeding doet raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter ML0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ML0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Hoi,

Als ik de stekker van de lader in de laptop doe dan laad de laptop niet meer op,
alleen als ik stevig tegen de stekker aan blijf duwen.

Wat kan ik hier aan doen?
en ligt dit aan mijn laptop of aan de lader (het lampje brand wel gewoon.)?

Groeten

dit kan veroorzaakt worden door een breuk in de kabel, of een breuk in de verbinding in de laptop.
Probeer het eens met een andere lader, misschien kun je er 1 lenen als je geen andere hebt.
Is het probleem dan nog niet over dan zit het probleem waarschijnlijk in je laptop.

Hallo

Controleer de uitgang van de netadaptor d.m.v. een multimeter.

Meestal 19 V , soms (zelden) slechts 18.5V uitgangsspanning (zie label op adaptor voor de zekerheid).

Meestal is het echter de d.c. jack van de laptop zelf die gedeeltelijk is losgescheurd (gebarsten solderingen) van het motherboard.

Laptop dient te worden geopend , en de jack gecontroleerd/gesoldeerd ... mocht deze defekt blijken te zijn door oververhitting --> vervangen.

Deze jacks kosten niet echt veel , en zijn o.a. hier te koop:

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...+laptop&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Jammerlijk genoeg wordt er geen merk/typenr van deze " in de laptop " vermeld , en dien je dus zelf te zoeken voor uw model laptop ....

Ervaring monteren/demonteren laptop is vereist , alsook de nodige soldeerervaring/materiaal ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan