Voeding en Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Higuain

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo allemaal,
Mijn vraag is: ik wil een GTX285 videokaart kopen. Mijn voeding kan nu iets van 350 W aan. Vanzelfsprekend moet ik dus ook een nieuwe voeding kopen. De man van de winkel waar ik het wil kopen zegt dat je gewoon een nieuwe voeding kan kopen en in je computer stoppen. Het klinkt mij allemaal iets te simpel..is dit ook zo??? Voor de rest kan mijn computer het allemaal makkelijk aan.

Kan je inderdaad gewoon simpel een nieuwe voeding van pakweg 500 W kopen, in je computer plaatsen en klaar???

En welke voeding zouden jullie me dan aanraden???

Ja, da's een kwestie van losschroeven en weer vast schroeven (de nieuwe). De videokaart lust wel wat Wattjes 183 watt, (maar minder dan zijn directe voorganger 236 watt), dus een beetje fatsoenlijke voeding kan geen kwaad. (Even afhankelijk van de rest van de aanwezige hardware, is de rest basic en heb je weinig extra's in je systeem én is de voeding van een A-merk, dan zou zelfs je huidige voeding het theoretisch kunnen trekken.)
Met een 400 / 450 tot 600 Watt zou je het sowieso moeden redden.

Laatst bewerkt:
inderdaad het is gewoon kwestie van uitschroeven en inschroeven, maar let op! Je kunt niet elke voeding in je pc zetten het hangt van je hardware en moederboord!

In 90% van de pc's kan je gewoon simpel een nieuwe voeding plaatsen.

Uitzonderingen zijn hele specifieke kast met kleinere voeding. Komt echt zelden voor in consumentenpc's
Wat voor computer heb je? of heb je een plaatje? Dan kan ik het normaal gesproken zo zeggen.

Let wel op dat je een voeding van een goed merk koopt. Een slechte 500W voeding is zeer onverstandig. Zie mijn voedingendraadje in mijn handtekening. Hier staan de merken in en evnetueel meer informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan