Voeding en Videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kik55

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2014
Hallo,
Mijn oude pc heeft het loodje gegeven(moederbord)wel jammer hij heeft het een kleine 10 jaar goed gedaan(Acer Aspire M3641)heb nu een 2de hands gekocht HP DC7900 SFF,Intel duo2 E8400 3.00 GHZ 4RAM alleen zit ik met het probleem dat de voeding van deze pc wat laag is(240 Watt) voor een HDMI kaart want die vragen minimaal 350 watt en die zit er niet in.

Wat kan ik doen is er een hdmi kaart voor 240 watt.

Dom is dat ik al een kaart had gekocht de Nvidia Geforce 210 maar die vraagt ook 350 watt(minimaal).

Het gaat er bij mij alleem maar om dat ik mijn pc op mijn LED tv kan aansluiten en vanuit daar films kan kijken en inernetten.

Heel graag advies.

Gr
Kik

Laatst bewerkt:
fabrikanten willen zich zoveel mogenlijk indekken, dus gaan ze uit van zeeer slechte voedingen en het meest ongunstige scenario. die 240w is zat voor een en210 gpu (gaat hier iig al ruim 2 jaar goed).

Ja,nou ik riskeer het niet heb ook gehoord dat je systeem naar de haaien kan gaan.
ik heb nu een Kabeltje gehaald van Displayport naar HDMI voor mijn tv want dat deed ik met m,n vorige pc ook,ik hoop alleen dat het lukt.

Wat denk jij kan dat?

Gr
Kik55

fabrikanten willen zich zoveel mogenlijk indekken, dus gaan ze uit van zeeer slechte voedingen en het meest ongunstige scenario. die 240w is zat voor een en210 gpu (gaat hier iig al ruim 2 jaar goed).

weet je dat zeker?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat weet ik vrij zeker.

Ik heb zelfs al een videokaart die 500 psu vereiste op een 200 watt voeding gezet en dat wil prima.

Hallo Headlight
Nog even over dat gedoe met voedingen en video kaarten,als ik jouw systeem bekijk heb jijzelf een voeding van 430watt,heb je dan ook een pc met een voeding van 200watt waar een kaart in zit die 500 vraagt.
Hier even het systeem wat ik heb http://tweakers.net/pricewatch/225601/hp-compaq-dc7900-sff-(fu035et)/specificaties/
Zoals je kunt zien heb ik maar 3 aansluitingen D-sub Displaypoort en VGA geen van alle zit er op mijn led tv

Bij de pc handel zeggen ze dat er een andere voeding in moet maar dat schijnt ook nog niet eens zo makkelijk te zijn omdat het een HP Small Form factor is en weer andere aansluitingen heeft.

Maar jij zegt dat ik een Nvidia Geforce 210 gewoon kan laten draaien op deze voeding,als dit echt zo is dan ben ik van een boel gezeik af,hier word ik helemaal gek van want ik kan geen Windows installeren.

Vr Groeten
Kik55

Het klopt dat de voeding in mijn systeem 430w is, maar ik heb meerdere systemen, en ook meerdere gehad.

Zoals ik eerder aangaf, fabrikanten gaan echt uit van een compleet ongunstig systeem, slechte psu, 10 hdds, 4 branders, etc.

Ik heb momenteel een nec vl260slim met daarin een 220w voeding. En die kin gewoon een en210 aan. Zelfs een hd 4850 heb ik er al mee geprobeerd.

Oh en zelfs al zou het niet gaan (wat ik dus sterk betwijfel) dan gaat de pc gewoon uit.

Laatst bewerkt:
Het klopt dat de voeding in mijn systeem 430w is, maar ik heb meerdere systemen, en ook meerdere gehad.

Zoals ik eerder aangaf, fabrikanten gaan echt uit van een compleet ongunstig systeem, slechte psu, 10 hdds, 4 branders, etc.

Ik heb momenteel een nec vl260slim met daarin een 220w voeding. En die kin gewoon een en210 aan. Zelfs een hd 4850 heb ik er al mee geprobeerd.

Oh en zelfs al zou het niet gaan (wat ik dus sterk betwijfel) dan gaat de pc gewoon uit.

Oke dan zou ik dus een Ati Radeon HD5450 of een Nvidia Geforce 210 erin kunnen zetten maar kan ik dan meteen via m,n HD TV Windows installeren,en moet ik dan de VGA en Displaypoort ontkoppelen of hoeft dat niet?
Ik hoop nl dat als een van die kaarten erin zit meteen kan beginnen met installeren want anders ben ik weer 100,00 euro kwijt voor het installeren en kaart inzetten ik heb nog een OEM Vista Premium liggen van m,n oude PC (legale Back ups die heb ik toen meteen gemaakt zo,n 8 jaar geleden ik kan dan toch gewoon het nummer gebruiken van de Sticker actievatienummervan m,n oude PC gebruiken.
En zitten daar alle Drivers bij want HP(zeker de zakelijke modellen willen nog wel eens moeilijk doen).
Op deze PC die ik nu heb zit(heeft gezeten Vista Business.act OEM op maar deze is geformatteerd dus de schijf is leeg

Nog een dingetje op m,n oude Pc speelde ik vooral Bluray/HD films af en speelde af en toe een race spelletje BV MOTOGP 2007(op 1920x1080) kan dat dan ook en welk kaart zou jij mij aanraden de Nvidia of De Ati Radeon en geven deze kaarten ook meteen Audio door via de HDMI.

In ieder geval veel dank voor je vorige reactie maar ik ben er nog niet helemaal uit dus als je me nog effe verder kan helpen zou ik het zeer Appriceren.

Groeten
Kik55

Laatst bewerkt:
Die vista licentie zou gewoon moeten werken.

Ik zou persoonlijk voor de 5450 gaan, is ongeveer gelijk aan de en210 maar ik ben amd fan

Beide hebben audio via hdmi

En je kunt gewoon je tv als monitor gebruiken tijdens de install

Laatst bewerkt:
Geen problemen te verwachten met HP ? en kan ik die VGA en Display aansluitingen laten zitten?

Laatst bewerkt:
Ik verwacht geen problemen met hp.
Hoe bedoel je vga en displayport laten zitten, er zit uberhaupt alleen dvi, vga en hdmi op die kaarten.

Nou ja,ik bedoel die VGA aansluiting die al op m,n Pc zit kan er dan toch af heb ik wat meer ruimte want als ik die laat zitten heb ik niet zoveel ruimte,o ja moet ik die kaart in die zwarte sleuf prikken of in die beige,heb 3 sleuven zitten 2 zwarte een beige.

Laatst bewerkt:
De aansluitingen van je moederbord mbt beeldaansturing zijn inderdaad overbodig. Maar deze kunnen er niet af

De aansluitingen van je moederbord mbt beeldaansturing zijn inderdaad overbodig. Maar deze kunnen er niet af

Ja,oke maar kan ik dan dat VGA aanluitinkje losmaken want veel ruimte heb ik niet in deze kast,niet van het moederbord maar gwoon de bracket en die gwoon los laten hangen in m,n pc,ik heb 2 zwarte en een beige aansluitingen voor die hd kaart en dat zit allemaal wel erg dicht bij elkaar.
Gr
Kik55
O,ja welke moet ik nemen die zwarte of die beige?

Laatst bewerkt:
In principe moet het kunnen. En anders zet je ze weer terug als t niet werkt.

Toppie als ik die kaart heb dan mail ik even moet nog even wachten tot het schip binnen is
Veel dank
:thumb:

Hoi headlight,
Nou ik heb je raad opgevolgd en de Asus radeon HD5450 1gb Low profile erin gezet en hij werkt als een trein,je had gelijk AMD maakt goede kaarten wat een kleuren zeg.

Mag ik je nog effe heel hartelijk bedanken voor je hulp ik heb er veel aan gehad.
gr Kik55:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan