Voeding-fan kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertmaverick

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Hallo help-mij'ers,

Sinds afgelopen dinsdag heb ik een probleem met mijn voeding. Ik was voor een tijd Max Payne 3 aan het spelen, toen mijn PC ineens ontzettend veel lawaai ging maken. Het leek alsof iets tegen een fan ratelde, want het klonk exact hetzelfde als er bijvoorbeeld iets tussen je ventilator zit. Direct PC uitgezet, en na enig onderzoek kwam ik er achter dat de fan van mijn voeding tegen de fanguard van de voeding aan liep.

Ik dacht dit provisorisch op te lossen door de fanguard los te schroeven. Dit werkt inderdaad voor een tijdje, maar na belasting (bijv. weer na het spelen van Max Payne 3 voor een tijdje) begint de voeding fan opnieuw lawaai te maken, alsof het ergens tegen aan loopt, alleen is het nu niet meer zo hard, maar nog steeds wel storend.

Dit begon ineens, de PC is voor een tijdje niet van z'n plaats geweest, of tegen aan gestoot.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Robert

P.S. het gaat hier om een CoolerMaster SILENT PRO Gold 1000w

Laatst bewerkt:
Ja,de lagers van je fan hebben het begeven.
Nieuwe fan monteren.

Het is dus een Coolermaster LOTSOFNOISE PRO Gold 1000w geworden.

Laatst bewerkt:
Het kan altijd nog stof zijn. In de voeding zit er vaak ontzettend veel. Bij het schoonmaken de stroom er af halen, niet een condensator aanraken en de fan niet hard rond laten draaien met een stofzuiger.

Bedankt voor de hulp, ik ga eerst kijken of het inderdaad stof is, anders terug naar de PC-handel, aangezien het nog garantie-werk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan