voeding gaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeeland174

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2001
ik heb de laatste tijd ineens last van spontane reboots. nu verdenk ik mijn voeding ervan dat hij niet helemaal fris meer is.

kent iemand een programma om de verschillende waarden te loggen (spanningen, temps en andere zut die uit de bios komt)

Geplaatst door mr. bravoman
het betrouwbaarste is nog altijd de multimeter...
:thumb:

Alleen spijtig dat je met een multimeter geen gegevens over een langere tijd kan loggen...

Hallo

Een gewone multimeter of ....eentje met geheugen , die enkel de veranderingen opslaat in intern geheugen .

Oscilloscoop , kun je meteen ook de rimpel meten op de diverse uitgangsspanningen.

Let wel de doorsnee p.c. supply werkt ..of werkt niet !!!

Een powersupply die "versleten" geraakt , kan in 99% v/d gevallen de opstartpiek niet leveren .

Uitgedroogde elektrolytische condens. zijn dan meestal de oorzaak v/h defekt...... (bufferelco's)

Peter

hmm. scoop, daar had ik nog niet aan ged8 op mijn werk heb ik een fluke scoop meter liggen, morgen eens kijken of dat ding ook gegevens kan opslaan

Hallo

Indien je schema's zoekt , heb de standaard a.t. en a.t.x. schema's hier , o.k. , kloppen niet altijd 100% , maar zo heb je eventueel een idee , wat & waar te meten.......

Peter

Ik heb dit een tijd gehad met 1 van mijn pc's. Bij mij was het een software probleem. De setup opnieuw uitgevoerd en klaar....heb je dat al geprobeerd?

ja, zit net op nieuwe windows install. dat hardware monitor is wel goed proggie, alleen jammer dat hij op zijn laagst maar 1 keer in de 5 sec logd.

die schema,s wat voor formaat zijn die en hoe groot?

Hallo

Heb net een url gevonden met diezelfde schema's ,dus , tot aller nut .....

Zie .......power supply.....

http://www.technick.net/public/code/index.php

P.s ....... de scope meter bezit wel degelijk een geheugen , dus de mogelijkheid om met tijdsintervallen een meting te doen en "op te slaan" is bestaande......

Let wel : ik verdenk eerder de softw. ...., maar meten is ...weten ........

Peter

ik d8 eerst ook dat het aan de software lag, maar ik heb pas geleden windoos opnieuw geinstalleerd, en het probleem is nog steeds. nu log ik al een paar dagen de gegevens met hw monitor en daaruit blijkt dat de spanningen niet echt stabiel zijn, vooral de 3,3 volt wil zo af en toe wel eens ineens in mekaar zakken

Hallo

Wat zijn de door u gemeten waarden ...????

Is er rimpel aanwezig op deze spanning?????

Peter

dat weet ik nog niet, moet maandag even de scoop meter meesjouwen, maar de 3,3 donderd af en tie in mekaar naar 3 a 3,1V

Hallo

Zou toch eens met scopemeter die spanning monitoren....

En ...Uiteraardf ook de rimpel .....

Let wel ......even een drop van 3.3v naar ...3.1 V noem ik toch niet "in elkaar donderen ..." hoor.....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan