Voeding GeForce 9600 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hallo, ik heb een probleempje. Ik heb in de snuffelhoek van de Alternate een nVidia GeForce op de kop getikt. Er stond bij vermeld dat het ging om een 8500 GT. Het bleek een 9600 GT te zijn:eek:.
Ik heb hem gewoon ingebouwd in mn PCI-express slot. Hij werkt wel gewoon, maar ik krijg elke keer na het inloggen een melding van nVidia dat de voeding kabel niet aangesloten zit. Er zit achter op de videokaart een blokje waar de voeding voor de videokaart in moet (2x3). Ik kreeg zo'n kabel er niet bij en zou ook niet weten of het op mijn moederbord aangesloten kan worden. Kan dit op elk moederbord worden aangesloten? Zo niet, ik heb een MSI MS-7536 (945 GCM 478).
En al kan het, waar kan ik zo'n kabel bemachtigen?

Zo'n power connector voor de videokaart behoort aan de voeding te zitten. Als die er standaard niet aan zit moet u op zoek gaan naar een Molex PEG6 converter. De voeding moet dat allemaal wel kunnen trekken natuurlijk. Kijk eens hoeveel watt de veoding maximaal levert. Als dat minder dan 400 watt is zou dat wel eens een probleempje kunnen zijn.

Dat is inderdaad het juiste snoertje.
Even wat rond googelen om te zien of dat in NL te koop is. Ik kon het zelf niet zo snel vinden.
Anders via Ebay?

Jep dat is de link die ik stuurde;)
Is het heel erg als de voeding van mn pc maar 216 W totaal is? Wat is daar het gevolg van?

Laatst bewerkt:
Ja ok, maar wat gebeurt er als hij maar 216 W krijgt.
Hij zit nu met 0 W, alleen aangesloten op de PCIe slot. Dus als ik nou zo'n ding heb, en mn kaart 216 W krijgt, moet het toch al iets verbeteren in vergelijking met nu?

Ik heb ook een 9600 GT en heb ook dit stekkertje: http://cgi.ebay.com/PCI-Express-6-pi...6#ht_798wt_958

maar ik heb 1 met 2 aansluitingen en in mijn kast heb ik p2,p3,p4 enzovoort meot ik 1 aansluiten of allebij?

alvast bedankt!

Zo'n kaart heeft een 6 pins aansluiting dus moet er 1 stekker met zes pennen op de videokaart aangesloten worden.
Maar wellicht dat u bedoelt dat aan de andere kant van de kabel er twee molux-aansluitingen zitten. Die moeten beide in een hun tegenhangers aan de veoding zitten. Hier is een plaatje:http://www.xpcgear.com/6pinpciexpress.html

Ja ok, maar wat gebeurt er als hij maar 216 W krijgt.
Hij zit nu met 0 W, alleen aangesloten op de PCIe slot. Dus als ik nou zo'n ding heb, en mn kaart 216 W krijgt, moet het toch al iets verbeteren in vergelijking met nu?

Ik zie dat ik hier nooit meer op geantwoord heb, excuses hiervoor. Waarschijnlijk heeft u inmiddels in de praktijk al ontdekt of dat werkt. Ik heb dat nog nooit in de praktijk getest, maar ik vermoed dat bij laag grafisch gebruik, als er haast geen inspanning van de videokaart wordt gevraagd en ook de andere onderdelen van de PC het rustig aan doen het best wel eens zou kunnen werken met een lager dan geadviseerd wattage. Maar op het moment dat er wat zwaarder werk gedaan moet worden, met name grafisch, dan zal de kaart het alten afweten.

Dit topic gaat op slot.

Inbreken in een topic is niet gewenst(lees toegestaan)en orginele topic is uit feb 2010.
Indien nog nodig mag Grtjn een eigen topic aanmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan