Voeding/Geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rolf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolf

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Beste mensen,

Ik denk dat er meer mensen met deze vraag rondlopen. Maar ik wilde het toch eens even weten van kenners.

Als je een nieuwe voeding gaat kopen dan is de een nog stiller dan de ander, maar hoe stil is stil?
Alles is tegenwoordig low noise, maar hoe heet mag de voeding worden voordat hij weer op volle toeren draait.

Want ik wil het liefst een voeding die altijd stil is. Zoiets dat je er gewoon doorheen kan slapen ofzo.

Maar waar zit de keuze?!

ik veronderstel dat je wel iets door elkander haalt .de voeding is een transformator en dat hoor je niet! de dingen die je hoort zijn de koeling ,harde schijf ,dvd en cd speler en andere maar zeker niet de voeding .
groetjes domi

Is volgens mij zeer relatief. De ene persoon hoort een speld vallen, de andere nog geen steen. Ik zou zeggen, als je onder de 10 db blijft, dat is het eigenlijk niet hoorbaar. Bekijk de spec's van je voeding. Koop zeker een voeding van een goed merk. Die geven alle spec's weer. Zeker geen van 30€ en je krijgt er gratis oordopjes bij.

Geplaatst door domi
ik veronderstel dat je wel iets door elkander haalt .de voeding is een transformator en dat hoor je niet! de dingen die je hoort zijn de koeling ,harde schijf ,dvd en cd speler en andere maar zeker niet de voeding .
groetjes domi

Ik veronderstel, dat de vraagsteller, hier het lawaai van de fan bedoeld.

Domi, ik denk dat jij je een beetje vergist.
Een voeding kan wel degelijk geluid maken, want ook een voeding heeft koeling nodig en heeft minimaal 1 ventilator ingebouwd.(fan)
Tegenwoordig hebben de meest gebruikt voedingen voor pc's fan's.
Daarom zeggen de mensen voor het gemak, dat de voeding herrie maakt.:)

@Rolf,
Lees eens diverse reviews over voedingen.
Antec, Zalman zijn redelijk stil.
Zelf heb ik een Antec Truecontrol550, de fan snelheid kan ik handmatig regelen of door de voeding zelf laten doen. Op volle toeren maakt ie redelijk herrie, maar ik kan hem gerust op halve kracht laten draaien, daar ie dan ook stil is.
(is geen goedkope voeding)

Laatst bewerkt:
20 tot 25 dB wordt meestal wel als stil ervaren.
Kom je daar boven wordt het geluid steeds meer hinderlijk.
Ik heb ook een voeding gehad waarop met grote letters opstond: LOWNOISE
Als aanduiding stond erbij rond de 32 dB.
Dat was voor mijn ervaring niet stil.

Misschien dat je nu een beetje idee krijgt wat stil is en wat niet, met de stelling van vanzwam in het achterhoofd houdend.

en denk dat het er ook een deel mee te maken heeft hoe je kast dicht is
ik bedoel zijn er gaten in het zijpaneel. Via daar hoor je dus ook geluid he.

Er zijn volgens mij voedingen zonder koelers.. Keer op tweakers.net gelezen volgens mij. zal ik kijken of link kan vinden.

Ik heb op internet met zoeken in google nog niet zolang geleden, ergens tegengekomen, dat iemand zijn voeding had omgebouwd.
De transistors en fets (kortom alles wat op koelplaatjes geschroefd was) op grotere koelplaten van oude versterkers of zo geplaatst, en dan op de andere onderdelen die warm worden ook koelplaten geplaatst. (als de eerste onderdelen van de print af zijn heb je op de print meer plaats)
deze werkt dus nu zonder ventilator en was dus superstil.
Voordeel hierbij is natuurlijk dat het niks kost.
Dit was zelfs, als ik het mij nog goed herinner, in het nederlands.
Zelf heb ik momenteel een zalman wat redelijk bevredigend is, NIET STIL maar omdat ik ze al had toen ik die site tegenkwam komt er niet van om mijn oude voeding te wijzigen.

ik heb een voeding van 50 euro van qtec maar je hoort um pas als je je oor er tegenaan houd

qtec is vind ik een goed merk

mzzl:thumb:

Geplaatst door killerd
ik heb een voeding van 50 euro van qtec maar je hoort um pas als je je oor er tegenaan houd

qtec is vind ik een goed merk

mzzl:thumb:

Bah, Qtec is niet zo slecht,maar er zijn er betere. Trouwens Qtec garandeert niet,dat bij volle belasting van de voeding, de rimpelspaninnig minimaal blijft.

Dus maw. bij volle belasting kan je spanning dalen, als de stroom niet gestabilseerd is. etc...

EEN van de beste voedingen is uiteraar een "antec". Maar die betaal je dan ook het 3dubbele. Maar dat is een voeding.

Ik wilde niet l**lig doen maar nu vanzwam er toch over begint.
Over de Qtec heb ik ook alleen maar slechte reacties gelezen, heb er zelf ook een gehad en heeft het maar een half jaar volgehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan