voeding goed genoeg??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjai

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
ik wil binnenkort een nieuwe viedeokaart kopen, namelijk deze, en ik zou graag willen weten of mijn voeding goed genoeg is, ik heb deze voeding. als julie meer info nodig hebben hoor ik het wel.
bedankt!!

Hoi,

Moet zo geen probleem zijn maar welke hardware zit er nog meer in de pc.

Modag

CPU: E8400
RAM: 2x2GB kingston valueram
moederbord: MSI P43NEO-f

1 dvd speler, 1 hard disk, 1 geluidkaart en 1 netwerkkaart

de geluidskaart en de netwerkkaart zitten gewoon aangesloten in een pci sleuf en hebben geen extra voedingskabel

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dacht zo dat het geen probleem is lijkt me netjes te draaien.

Modag

Wil je eerst even kijken hoeveel ampere er op de +12V-lijn staat?
Dit kan je vinden op het stickertje dat op de voeding zit geplakt (aan de binnenkant van je kast)

oh, dan zou ik dat morgen even moeten kijken, ik ben nu namelijk niet thuis.

Goh,Modag,ik wist niet dat jij je onderdelen in turkije bestelde.

Als hij 100% die heeft dan is het wel genoeg, denk ik.

Maar er zijn geloof ik 80 varianten (overdrijving hoor) van de 450W Aopen. Stel dat ie zich net een beetje vergist, en dat die andere versie heeft maar 2x 10A. Dan zou ik het afraden.
Liever het zekere voor het onzekere.

Hoi Marsmannetje,

Als dat inderdaad het geval is even kijken dan maar het zou eigenlijk niet mogen 80 varianten met de zelfde benaming.

Modag

ok, ik zal morgen even kijken, dan horen julie het wel. (als het 18a is is het genoeg begrijp ik??)

hoi, ik was er gister even niet aan toe gekomen om te kijken, maar hij heeft 2 +12v lijnen, van beide 18a, dat is genoeg heb ik begrepen??

Ik denk dat ie dat wel red. Niet met 100% zekerheid.
Ik heb alleen zwakkere voedingen gezien met die hardware. Dus het zal wel werken.

ok. dan ga ik het proberen, bedankt voor de hulp allemaal

ik zie op de website van ati dat de 4850 minimaal 450 watt nodig heeft. op een andere site (dus niet van ati) staat min. 500watt.
welke moet ik vertrouwen? wat is het beste? (ja natuurlijk, maar de [ja marsmannetje, toch wel] recom 550 watt moet toch genoeg zijn voor de 4850?)

Ik draai een 4770, waarbij ze aangeven dat er een voeding van minimaal 450 watt vereist is, en hij draait op een 400w voeding, en het systeem is een quad core dus ook de lichtste niet.
Die wattages die ze daar angeven zijn dan ook vaak erg ruim genomen =)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan