Voeding goed voor SLI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Beste mensen,

Ik vroeg me af of deze voeding goed genoeg was voor SLI.

Ik heb op internet ergens zo'n Watt calculator gedaan en dan kom ik uit op 450 Watt maar dat zegt niet zo veel merk ik.
Er is mij verteld dat de sterkte van de 12volt-lijn er toe doet voor SLI.
Nou geeft deze voeding 16 en 18 Amperes op 12V1 en 12V2 maar hoe weet ik nou of dit genoeg is?

Mijn systeem:
Asus P5N-D
E8400 (@ 4.05Ghz)
2* HDD
4*1 gb DDR2
Asus geforce 9600GT Single-slot (2e ligt zit nog in de doos :rolleyes:)

is dat niet de eerste versie van de voeding die ik heb?

ik vroeg me eigenlijk af of de voeding die ik heb, 2* 9600Gt in SLI aan kan.

Hoi,

Sorry ik dacht dat je deze wou gaan kopen volgens mij moet dat wel gaan lukken hoor.
Maar wacht even af er komen vast meerdere antwoorden.

Modag

Het staat er ook eigenlijk wel alsof ik de voeding nog niet heb.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik wacht het wel even af.

laat ik de vraag iets anders stellen.
Stel dat de voeding niet genoeg kracht kan leveren, draait het systeem dan niet stabiel of kan de voeding het begeven en andere componenten dan ook beschadigen?

Hoi !

Te lichte voeding veroorzaakt "freezen" van je systeem !

Schade zal pas optreden als je na een aantal van bovenstaande gevallen blijft doormodderen.

Maar dit laatste heb ik nooit persoonlijk uitgeprobeerd.....

Greetz,

Harry.

Hey bedankt! :thumb:

Dus ik zou het gerust kunnen uitproberen. Misschien scheelt het een nieuwe voeding.

in ieder geval bedankt

550 watt met 2x een 9600 gt is denk ik niet genoeg:D ik denk dat je beter een voeding met 650 watt kan nemen zodat je nog wat speling hebt want anders zal je voeding het net niet net wel trekken:thumb:

Ik heb het geprobeerd maar ik denk dat ik er veel meer uit kan halen. Ik haal in 3Dmark06 een magere 13000 punten terwijl ik 9800 haalde met 1 9600GT. Ook liep hij een paar keer vast met Crysis (om uit te proberen of het veel scheelde).

Alle nadelen achter elkaar gezet (ja er waren er meer:() heb ik gekozen voor een Coolermaster Realpower M700W. Dit leek me wel een geschikte voeding ook weer met het oog op de toekomst.

Ik wil niet zeggen dat de LCpower niet goed is maar de voeding word warm en trekt het dus niet meer. Mijn E8400 kon ik makkelijk overklokken tot 4Ghz (stabiel) en de GPU had ik ook wat gekieteld. Dit trok hij allemaal maar voor SLI is deze denk ik niet geschikt.

Ik ben weer tevreden :thumb: Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan