Voeding in (zwaar systeem): wat is wijsheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennifer

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
936
Ik heb sinds twee weken een nieuw systeem, bestaande uit een Asus V2-M3N8200 Barebone, een 500 GB Seagate barracuda schijf, 4 gb DDR2 geheugen, processor is een Athlon 64 7750 AM2+, en videokaart een ATI radeon HD-4830 512 MB. Voeding is 300 watt, wat mij enigszins laag lijkt voor wat erin zit. Randapparatuur (USB) is toetsenbord, muis, printer en een externe harddisk, niet echt heel veel. Het systeem doet het prima, is snel, geen vastlopers, is heel stil (in het begin keek ik steeds of hij wel aanstond omdat ik van mijn vorige pc een soort opstijgende straaljager gewend was) enzovoort.

Ik heb één maal gehad dat de pc niet meer aan wilde nadat hij een tijdje aan had gestaan en ik hem vervolgens uitzette. Toen ik hem daarna meteen weer aanzette, deed hij het niet. Hij maakte aanstalten om te starten, maar gaf het op na 2 seconden. Toen ik de stroom er helemaal afhaalde (schakelaar op stekkerblok) en daarna weer aanzette deed hij het weer wel. Ik heb zelf het idee dat dit toch te maken heeft met het feit dat de voeding vrij summier is. Maar dit is slechts één maal gebeurt, daarna niet. Is het evengoed slim om de voeding te vervangen voor een zwaardere voeding? Kan het kwaad om dit voorlopig op zijn beloop te laten?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er toch voor kiezen een zwaardere voeding te plaatsen, minimaal 500W en van een A merk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan