voeding inschakelen zonder pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike van besouw

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2006
hallo

ik heb 2 computervoedingen

ik heb een liteon ps51812HB1

en ik heb een
Aopen fsp300-60pncpf)

ik wil deze voedingen gaan gebruiken voor een auto radio
beide voedingen moeten dit makkelijk aan kunnen

kan iemand mijn vertellen hoe ik de voeding werkend krijg ? ik moet draadjes met elkaat verbinden kan iemand van jullie mijn vertellen welke ?
het liefst wil ik beide voedingen gebruiken alvast bedankt :)

haha okeej dankje ellasar
heb je ook een oplossing voor mijn probleem dan zou het geweldig zijn :D

:o soow
eum ik ben niet zo electro technise
miss klinkt het stom maar wat moet ik nu doen ik heb alles gelezen maar ik snap er nog geen moer van wat moet ik nu verbinden of tussn welke draad moet ik een schakelaar zetten zodat me voeding aan gaat ik snap die schemas niet op die site

als ik wat foto´s post hebben jullie daar dan wat aan ?
ik wil me voeding vandaag of morgen wel hebben draaien als dat kan tenminste :)

Er van uit gaan dat je een ATX voeding wil gebruiken. Hier een schema van de ATX stekker:
Om de voeding te kunnen laten werken naast de kast, dien je Pin14(pwr on) te verbinden met 1 van de zwarte(COM) draden. Eventueel een schakelaar gebruiken tussen die twee aansluitpunten.
(Zie bijlage, schem van de ATX stekker)

Let op het klipje, dat op de schema rechts zit!!
attachment.php

Pin14(pwr on) welke is dat dan ?
op dat schema staat PWR_Ok en dan grijs
of is die het niet ?
hoe moet ik pin14 vinden dan ? sorry as ik het niej snap ofzo ma dit is best lastig k heb een kabelboom :P
ik moet pin 1 pakken dat is die lange stekker en dan pin 14 ?
hoe zie ik welke pin dat is ?:$

maakt dat nog wat uit met welke zwarte(COM) draad ik de groene verbind ? nee denk he zwart is toch altijd een schakeldraad ?

oke dankjewel
ik ga het nu even proberen moet ik de voeding belasten ? as ik hem aan zet ? ze zeggen van wel of maakt dit niet uit

hallo ik geprobeerd wat u zei
ik heb de groene draad verbonden met een willekeurige zwarte draad
toen ik de stekker in het stopcontact stook begon de fan in de voeding even hard te draaien daarna begon de fan maar heel zacht te draaien ik heb gekeken met een losse computer fan of ik spanning had de fan draait maar heel zachtjes denk te weinig spanning
beetje lastig uitleggen dit :P
is dit normaal ofniet ? ik moet ergens 12 volt hebben en de fan in de voeding moet die niet harder draaien ?

De fan kan ook temperatuur geregelt zijn, omdat je net de voeding inschakeld is deze nog niet warm.

ahaa dat zou idd wel kunnen jhaa :thumb:
ik zal de voeding is een tijdje aanzetten kijken of die dan harder gaat draaien
welke draad moet ik nemen voor 12 volt ? :$

Zie de eerder gegeven afbeelding, staat daar duidelijk bij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan