voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Na een hoop ellende met een pc van een vriend van me, bleek dat de harde schijf echt was overleden.
Nieuwe harde schijf geplaatst en meteen maar wat extra werkgeheugen.
Net alles weer aangesloten, pc opgestart en nu doet de pc helemaal niks meer.
Als ik de aan/uit knop indruk gebeurd er niks, als ik de knop weer loslaat krijgen de ventilators even een klein "stroomstootje" en geven ze 1 kleine schokkende beweging, meer niet.
Is dan de voeding kapot?

heb je een andere voeding liggen om te testen
en zijn alle kabels al aangedrukt

alles is aangedrukt, en ik heb helaas geen andere voeding liggen.

Als je de groene met een van de zwarte draden door verbind,kun je de voeding (zo kort mogelijk,je hoeft alleen de fan's te zien draaien en\of eventueel de spanning te meten) starten zonder dat hij op het mobo is aangesloten.

Zie afb.

Greetz

Bijlagen

• doorverb.jpg
    doorverb.jpg
    18 KB · Weergaven: 70
ik ga het eens proberen, mocht dat niet het probleem zijn, wat zou het dan nog kunnen zijn? moederbord, processor?

Bedrading en kabels nog eens goed nalopen,eventueel verkeerd op het mobo aangesloten.

Aan\uit knop blijft misschien hangen.

Greetz

Volgens mij niks verkeerd aangesloten, alleen nieuwe harde schijf en extra werkgeheugen geplaatst, verder heb ik nergens aangezeten.

alleen nieuwe harde schijf en extra werkgeheugen geplaatst, verder heb ik nergens aangezeten.
Wel,je bent in de PC aan de gang geweest,misschien per ongeluk tegen een kabel gestoten,slecht contact.

Haal die nieuwe schijf eens los en probeer dan eens te starten.

Daar lijkt het idd nog het meest op dat ie kortsluiting maakt, ik ga alles weer eens loskoppelen en het dan nog eens proberen.

wat gebeurd er als je dat extra geheugen even er terug uit haal.
het kan zijn dat deze toch niet word ondersteund door het moederbord.

Maar op zich geen verkeerd idee; haal eerst alle nieuwe spullen eruit en kijk eens of het dan wel werkt.

Ron

Ik denk zelf dat misschien je moederboard fried is...
Check ook ff of die plaat achter je mobo niet los zit of e.d.
Zoals al was gezegd prober groene draad met zwarte door te verbinden met een paperclip ofzo!
Dan weet je het zo!

Stom zeg, had ik zelf ook kunnen bedenken haha, het extra werkgeheugen eruit gehaald, en ja hoor, hij doet het weer.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!

Stom zeg, had ik zelf ook kunnen bedenken haha, het extra werkgeheugen eruit gehaald, en ja hoor, hij doet het weer.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!

dat dacht ik wel dat dat het was.
maar ga even terug naar de winkel waneer mogelijk ruil deze om.
neem liefst een mee uit de pc die wel werkt dan kunnen ze je better werkend,
geheugen mee geven in die plaast van die je nu hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan