voeding kapot ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerman23

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo,
Na het verkeerd uitschakelen van mijn computer is hij stuk gegaan. Als ik hem aan doe, draaien de fans een rondje en branden de lichtjes en dan weer niks.
Ik heb de "paperclip" truc al gedaan, maar de voeding deed niks. Ik probeerde het op een andere voeding, draaide gewoon goed. 2 vragen:
- is mijn voeding stuk?
- kan ik mijn computer ook testen door een andere voeding erin te doen? Ik heb hier een 300 w en een 500 w. Wat in mijn computer geleverd is is een 420 w.

Je kunt hem gewoon testen met een andere voeding hoor! Ik zou de 500 watt doen.

Hallo,
Ik hoop dat je uit ervaring spreekt en dat de boel dan niet ontploft.....
Want een vriend zei dat hij overbelast kan worden. Maar ieder mens is uniek dus kan het fout zijn. Maar dat weet je heel zeker?

Nee hoor, het maakt in principe niet uit hoeveel watt je gebruikt zolang het maar niet te weinig is.
Overbelasting gebeurt meestal door stroomstoringen, blikseminslag e.d. niet door een hoger wattage.
De stroom voor je moederbord en andere componenten wordt in de voeding omgevormd tot 12V, 5V en 3.3V

Aah bedankt! Ik zal hem morgen even aansluiten en kijken of de computer het dan doet.

Gr.

hallo,
nu wil ik hem wel aansluiten,
maar ik weet niet welke kabeltjes waar moeten.....
kan iemand aanwijzingen geven?

hallo, ik heb gekeken op internet en heb het volgende gedaan:
- een 4 pins op het moederbord
- een hele grote op het moederbord
- twee op de harde schijven
het punt is dat bij mij NOG een kabeltje nodig is, want voorheen moest er ook nog 1 in een dvd speler of zoiets(je kan er cd's en die dingen indoen). maar mij lijkt dat niet echt cruciaal voor het opstarten.
wat gebeurt als ik hem aan doe:
ALLE ventilatoren draaien. alle nodige lichtjes ook. behalve na een paar seconden want dan gaan alle lichtjes op rood behalve van het moederbord.
en het scherm blijft hangen bij het moederbord merk plaatje etc.
bij mij is de vraag dus, ligt het daadwerkelijk aan de voeding van voorheen?
en hoe kan ik mijn computer WEL laten opstarten?

gr.

Een v.d. mogelijkheden is dat je moederbord stuk is, maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.
Controleer eens even of het koelblok wel goed op het moederbord zit vastgeklemd.
Ik neem aan dat je dat niet hebt los gehad? Zitten de geheugenreepjes nog goed in de slots?
Controleer of je bij het uitbouwen v.d. voeding niets hebt los gestoten.
Ik probeerde het op een andere voeding, draaide gewoon goed. 2 vragen:
Dit kan ik niet goed plaatsen, op die andere voeding heb je 'm wel aan de gang gekregen?

Hallo,
ik weet niet wat een koelblok is maar dat ga ik zometeen opzoeken.
ik zal de rest ook nog nachecken.
maar wat ik dan niet begrijp, is dat als ik mijn voeding van voorheen erin heb, dat hij niet aan gaat, maar met een andere voeding van 500w wel aangaat maar blijft hangen op een scherm.
is de voeding en het moederbord stuk?
of het moederbord waardoor de voeding LIJKT stuk te zijn, omdat het moederbord redelijk belangrijk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan