Voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenvo1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2011
Beste leden,

Een aantal dagen geleden wilde ik mijn pc aan zetten, maar tot mijn verbazing ging dat niet. Wanneer ik het knopje indruk hoor ik een geluidje uit mijn voeding komen (wat normaal is), de MB ledjes knipperen gaan en de fans willen draaien. Maar hierna valt mijn pc direct uit en doet vervolgens helemaal niets meer. Het is misschien een halve seconde dat er stroom op mijn pc staat.

Als ik hem daarna nog een keer aan wil zetten krijg ik helemaal geen recatie Pas als ik de stroom van mijn pc heb gehaald (stekker uit het stopcontact of de voeding uitzetten) en het er weer opzet, krijg ik weer dezelfde reactie. Hierna doet mijn pc weer niets en moet ik de stroom er weer helemaal vanaf halen.

Eerst dacht ik dat de power switch kapot was, maar ik heb een switch uit een andere pc gehaald en blijf met het probleem zitten. Kan het zo zijn dat mijn voeding kapot is, of is er een andere reden?

Mijn voeding is een Cooler Master GX 650W (RS-650-ACAA-E3) die ik ong 3 jaar geleden gekocht heb.
Product pagina CM site http://www.coolermaster.com/product/Detail/powersupply/gx-series/gx-650w.html.

Groet,
Jeroen.

Hoi,

Wordt spoorzoekertje wat ik meestal doe bouw alles uit en leg het moederbord op een plank of een dik boek en sluit hem zo kaal mogelijk aan dus bv processor uiteraard met 1 reepje geheugen .En een systeem luidspeaker en kijk dan wat hij doet geeft hij een piep dan de videokaart erbij enzovoort.

Laatst bewerkt:
Zal eerder het moederbord of een onderdeel erop zijn.
Eerst de bios resetten met de clr_cmos jumper.
Start kaal op, met alleen de voeding(uiteraard) de cpu en de systeemspeaker, biosbeeps?

En ik denk dat je van het idee af moet stappen dat het de voeding is.
En lees m'n sig even.

Bedankt voor de reacties,

Helaas kan ik mijn bios nog niet resetten, ik kan namelijk geen jumpers vinden (zodra ik tijd heb loop ik richting de computer winkel). Ik heb mijn hele pc uit elkaar gehaald en stap voor stap opgebouwd en gekeken of hij aan bleef. Wanneer ik mijn MB helemaal leeg laat gaat hij gewoon aan, zodra ik de processor er in doe krijg ik het probleem. Hij gaat een halve seconde aan en daarna weer uit.

Kan ik er vanuit gaan dat mijn processor kapot is? of zal een bios reset nog helpen?

Hier nog een overzicht van mijn pc:
MB: Gigabyte GA-X58-USB3
Processor: I7-950
Ram: 6GB Kingston HyperX KHX1333C7D3K3/6GX
Voeding: Cooler Master GX 650W (RS-650-ACAA-E3)
Grafische kaart: MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC

Groet,
Jeroen

Er gaat dan alleen de voeding aan, met CPU krijgt de voeding een not ok signal en gaat de voeding uit.
Cmos jumper zit bij de bios/batterij in de buurt, maar batterij een aantal minuten eruit laten met spanning eraf werkt ook.

Maare, zit iets niet goed, wel nieuwe warmtegeleidende pasta gebruikt bij het terugplaatsen van de CPU?
CPU's gaan zelden stuk en wat je nu beschrijft is het mobo niet goed en niet de CPU.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan