Voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo,

Ik had ongeveer een week geleden dat één van mijn twee videokaarten kapot ging (een sapphire 7950), er was denk ik kortsluiting bij de power connectors (er kwam ook een beetje rook uit). De PC is ongeveer twee weken oud. Toen ik vanochtend keek werkte de PC niet meer goed. Hij stond nog wel aan (ik gebruik 'm om te minen) maar maakte een vreemd geluid en ik kreeg vreemde beelden (groen, zwart knipperend). De voeding maakt dat gekke geluid. Ik heb het snel even opgenomen maar ik weet niet of ik hier een opname kan zetten. Mijn broer heeft 6 van precies deze videokaarten. Bij hem zijn er al 4 kapot gegaan, dus ik heb het idee dat het toch de videokaart is.

In ieder geval vroeg ik me dus af of dit de voeding was, of misschien toch de videokaart die kapot is? Ik denk dat het zou helpen als iemand weet hoe ik hier het makkelijkst die opname kan laten horen.

Zijn de video kaarten in jou systeem overclocked? En heb je de temperatuur wel is gemonitord? Wellicht dat de videokaarten te heet worden en dat wat contact puntjes doorgebrand zijn. Dan zou het dus aan jou koeling liggen.

2 weken oud? Garantie claimen ;)

Het kan overigens heel goed zijn dat de voeding de videokaarten sloopt. Welke voeding betreft het precies?

Ik heb de temperatuur heel goed in de gaten gehouden. De ene kaart werd 64 graden en de andere werd 73 graden. Dat is zeker niet te heet lijkt mij. Ik krijg morgen een nieuwe videokaart voor degene die ik teruggestuurd had. Is het af te raden die er in te doen (omdat de voeding het misschien weer sloopt)? Of zou dat niet het geval zijn? De kaarten waren wel overclocked maar de temperaturen waren prima, en precies dezelfde overclock heb ik ook op andere kaarten gewoon goed kunnen gebruiken. De voltage heb ik ook niet verhoogd. De voeding is deze: http://tweakers.net/pricewatch/322859/corsair-cx750m.html

Temperaturen zijn inderdaad niet te hoog voor videokaarten. In principe moeten videokaarten makkelijk de 100 graden aankunnen, niet dat dat wenselijk is. Zelf vind ik dat alles onder de 80 graden voor videokaarten prima in orde is ;)

De voeding is in principe een goede voeding, maar daar kan altijd ook nog wat mis mee zijn! Lees eens de waarden van de voltages uit zoals het moederbord deze weergeeft.

Oke, dat zal ik zeker doen. Ik had de PC trouwens ook getest zonder de videokaart er in (met de onboard graphics dus). Dan werkt alles gewoon prima (Met de videokaart erin dus niet) en voor zover ik me kon herinneren maakte de voeding dan geen vreemd geluid. Dat ga ik nog even controleren. Weet iemand misschien een manier dat hoe ik dat geluid hier het makkelijkst kan uploaden?

Hoi,

Als de gemelde temperatuur van de videokaarten bij gamen deze temp geven dan gaat het, maar zijn dat de normale werk temp dan vind ik ze aan de hoge kant zeker die van 73 graden.
En probeer morgen de nieuwe kaart eens en zou even wachten met overclocken en heb je een andere voeding om even te proberen zie tenminste in je systeem een XFX Pro 550Watt staan daar kan je 1 kaart tegelijk mee testen zou dat eerst doen.

Die temperatuur is tijdens het minen. Tijdens het gamen wordt hij minder heet. Die PC waar jij het over had, heb ik laatst verkocht, en toen deze gekocht. Dat moet ik misschien even updaten:P. Aangezien het systeem zonder die kaart goed werkt (en de PSU dan geen vreemd geluid maakt) ga ik er van uit dat de kaart het probleem is, en probeer ik de nieuwe gewoon uit denk ik.

Ik heb de videokaart er uit gehaald. De pc werkt nu gewoon perfect (met onboard graphics) en geen gekke geluiden met de voeding. Als ik de nieuwe kaart heb doe ik m er gewoon in en stuur de tweede kapotte maar terug. (Mijn kaarten + die van m'n broer zijn er 6 van de 8 kapot:( )

Nee nog niet, dat zal ik nog even doen inderdaad! Moet wel ff in de BIOS zoeken want ik vind die van MSI maar vreemd xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan