Voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssjoerdy

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Vandaag was ik lekker aan t gamen, op een gegeven moment stopte ik, zette mijn pc uit en ben weggegaan. Later wilde ik weer vedergaan, dus ik start mijn pc op, die gaf opeens geen kick meer. Even erin gekeken. Alles zat netjes op zn plek en stekkers waren nog gewoon goed aangesloten. Na even een test gedaan te hebben met mijn voeding (paperclip tussen moederbord aansluiting) begon de fan van de voeding gewoon te draaien. Kabels terug aangesloten, behalve de modulaire stekkers die had ik er nog uit.. Pc aangezet, alles draaide, lampjes op MB en Grafische kaart brandde gewoon prima. Weer 1 modulaire stekker erin gedaan, deed het nog. Nog een modulaire stekker erbij, pc valt uit. Alle connectors (basis + modulaire stekkers die mijn pc vereist) weer in de voeding. Pc geeft voor 1 m/s reactie (grafische kaart leds en fans draaien) en doet niks veder, gewoon weer uit na 1 miliseconde en start vervolgens gewoon niet meer op. Tot ik de molex stekkers er weer uit haal en alleen de basis stekkers eraan heb, dan 'doet' hij t weer..

Leek mij een probleem met de voeding? Kapot? Overbelast?

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen hiermee.
Als je meer info nodig hebt even zeggen ik geef het je direct!

Groetjes: Sjoerd

Probeer eens met een multimeter te kijken hoeveel volt eraf komt. Kijk dan op de voeding zelf of dit klopt met de spanning die op die draden moet staan.

Welke hardware?

Bij dit soort problemen, kaal opstarten, dus alleen met CPU systeemspeaker en voeding uiteraard, krijg je biosbeeps dan werkt het mobo, 1 reepje geheugen erin, eventueel omdraaien, nog bios beeps?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan