Voeding krachtig genoeg voor nieuwe videokaart?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJEM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DJEM

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe videokaart (ipv NVIDIA GeForce 6150 LE GPU onboard) en zat te denken aan een Geforce 8400 of 8600GT low profile videokaart (PCI-E).

Alleen is er (waarschijnlijk) een probleem... nl. de voeding! Deze is nl. 110 watt en mijn vraag is of dit voldoende is voor een videokaart en of iemand mij zou kunnen vertellen of mijn voeding toevallig werkt met "combined power" (hier op het forum iets over te weten gekomen).

Dit staat er op de voeding:

100 - 127V - 50/60 Hz 3.0A
200 - 240V - 50/60 Hz 2.0A

DC OUTPUT

+3.3V 7.0A
+5.0V 12.0A -----> MAX 97W
+12.0V 6.0A ----->
-12.0V 0.1A
+5.0Vsb 1.5A

Total 108W MAX.

En dit is mijn computer:

HP Pavilion Slimline Media Center s7720 (AMD Athlon 64 X2 3800+ / 2000)

Partnumber RR519AA

Processor
Type processor AMD Athlon 64 X2 Dual-core
Uitvoering 3800+
Kloksnelheid 2000 MHz

Geheugen
Memory 1024 MB (+1gb kingston)
Type geheugen DDR2 SDRAM

Beeld
17"

Grafische kaart
Video videokaart
Model videokaart NVIDIA GeForce 6150 LE GPU
Videogeheugen 128 MB

Geluid
Geluid onboard
Type High Definition Audio 7.1
Inclusief luidsprekers

Opslagmedia
Type harde schijf SATA
Opslagcapaciteit 160 GB (+320 GB toshiba extern)
Snelheid 7200 rpm
Media station DVD+R DL, DVD-R DL, DVD±RW, DVD-RAM, Lightscribe, geheugenkaartlezer

Overige bijzonderheden
Model minitower
Aansluitingen USB 2.0, FireWire, Ethernet, wireless LAN
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium

Kleur(en) zilver
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 24,5 x 11 x 32,2 cm

Alvast bedankt.

Grt DJEM

Dat gaat met die voeding dus echt niet werken...
En trouwens, neem ook geen videokaart uit de 8400 serie, kun je beter niets nemen!

Ok. Maar uitgaande van de 8600GT low profile kaart zeg je dus... dat gaat nooit lukken. Dan vraag ik me af waarom ze er wel een extra slot in hebben gezet terwijl de voeding dat niet aankan???

En mocht het ECHT niet mogelijk zijn met zo een voeding... kun je dan een andere voeding kopen voor dit model? (vrees dat alleen HP dat soort voedingen maakt?)

Grtz

Tsja, dat is juist de truc bij dit soort systemen helaas.
Wel de voorzieningen op het moederbord maar de rest van de componenten te zwak of helemaal niet aanwezig.

Zo blijft het systeem als basis-aankoop lekker voordelig en moet er later duur geupgrade worden!

Daar was ik dus al bang voor. Dus helemaal geen ideen over hoe je de computer nog verder kan upgraden (liefst videokaart e.d.) of nieuwe voeding (zonder de hele kast om te moeten bouwen?)

Hallo !

Als ik me goed herinner had ik je hier al es aangeraden om het spul om te bouwen in een ATX kast met een geschikte voeding !

Veel andere mogelijkheden zijn er echt niet, of je moet met een externe voeding willen werken.

Je hebt nu eenmaal een absolute no game PC aangeschaft, die HP´s worden vnl. voor Office toepassingen gebruikt.

Greetz,

Harry.

Maar die voeding zijn waarschijnlijk alleen van HP (dus duur) en geen idee waar ik ze kan vinden (via google gezocht). :mad:HP:mad:

De optie die Harry Snor aandraagt is echt de beste mogelijkheid die je hebt.

Een "normale" ATX kast met een redelijke voeding is waarschijnlijk nog goedkoper dan alleen al de speciale voeding die jij nodig hebt!

Harry daarom ben ik ook ander topic gestart de andere vraag ging een beetje buiten de categorie vallen, vandaar...

Heb je toevallig enig idee wat zoiets gaat kosten (dat ombouwen?) En een externe voeding lijkt me niet echt handig.

Het is ook niet dat ik 24/7 gamer ben of de zwaarste spellen wil kunnen draaien. Alleen het is nu wel erg dramatisch :p

grtz

Ja ok. Maar ik ga hem zelf niet ombouwen. Kan trouwens sowieso niks vinden over die HP voedingen en HP zelf wist er ook niets van (tenminste de persoon die in aan de telefoon heb gehad).

De kast opzich valt dus wel mee.. dan het ombouwen nog ook een idee van wat dat gaat kosten of moet ik maar gewoon informeren bij computerzaak.

Helaas.. opzich wel blij met het kleine kastje hehehe

Thnx tot nu toe alvast.

Grtz

Jammer, een beetje ver weg, ik had hem best even willen overbouwen voor je

Helaas. toch bedankt!

Zal morgen even navraag doen wat zoiets dan gaat kosten.

Uhm het beste is inderdaad een andere kast, zelf heb ik noot een HP gehad, mijn vader wel. maar wat ik heb vernomen was dat die dingen na een tijdje trager worden etc. ik weet niet hoeveel je pc waard is maar mijne in een standaard kast met 400w, dualcore 5600+ 3gig en een 19 inch lcd koste intotaal 519 euries, het moederboord zat er standaard bij met een 6150 vid. kaart, deze ga ik vervangen voor een 8600 die er gewoon bij past voor 70 euries. dan heb je wel een redelijke pc.

Misschien kun je hem nog is voor een redelijke prijs verkopen, en een beter systeem kopen, er zijn zat goedkope handelaren :),

Hoop dat je er misschien wat aan hebt, weet niet bij wie ik het systeem heb gekocht maar wil het altijd navragen.

De computer was/is bedoelt voor multimedia gebruik e.d. en daar is het een zeer goede computer voor. Alleen had ik verwacht er ook wel wat simpele spellen op te kunnen spelen (maar zelfs bijvoorbeeld UT99 draait erg matig) maar volgens mij moet die videokaart makkelijk aan kunnen. En spellen als PES 2008 en FIFA 2008 draaien niet tot nauwelijks en dat vindt ik wel jammer. Denk dat het verstandiger is dan om over een tijdje een computer. Helaas.. geen tips om computer nog sneller te kunnen maken? (beetje buiten het onderwerp maar goed).

Bedankt iig!

Uhm ik heb zelf ook PES 2008, en op low settings draait hij wel op de 6150 videokaart, en ook nog wel snel, maar om je computer zodanig sneller te maken moet je gewoon hardware upgrade denk ik, miss lagere resolutie ?

Uhm ik heb zelf ook PES 2008, en op low settings draait hij wel op de 6150 videokaart, en ook nog wel snel, maar om je computer zodanig sneller te maken moet je gewoon hardware upgrade denk ik, miss lagere resolutie ?

Helaas ook op resolutie 1024x768 met graphics op low.. nog traag.. en schokkerig :( en hardware upgrade wordt niks me tmijn voeding hehehe...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan