Voeding maakt raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tythor Zeth

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Heey,

Vandaag heb ik mijn computer in mekaar gezet. Na een aantal uur begon mijn voeding opeens een raar geluid te maken. Het is een hoog geluid, wat een tijdje aanhoudt, en soms voor een seconde ofzo stopt, en dan weer doorgaat. Het stopt soms ook voor een aantal minuten, en gaat dan weer door. Dit kan wel 20 minuten doorgaan, voordat het weer even stopt. Het is een soort van "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing" geluid, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik snap niet hoe dit kan? Hij is net nieuw :p

Het gaat hier om een Nexus RX-8500 voeding (850W). Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Edit: Op dit moment is de voeding voornamelijk stil, en hoor ik eens in de 20 seconden heel even dat geluid.
Edit2: Elke keer als iemand iets tegen mij zegt op MSN (en dat geluid dus komt), hoor ik even mijn voeding... verder niet. Ja dus ook bij liedjes, haha. Dus het rare geluid wordt in werking gezet doordat er geluid wordt geproduceerd? En nu blijft het geluid weer aanhouden. What the ?

Laatst bewerkt:
ik weet de oorzaak van het geluid niet precies maar, aan wat je vertelt dat hij pas geluid gaat maken als je geluid afspeelt wilt zeggen dat je voeding meer stroom naar je geluidskaart moet gaan sturen, en meestal als je te veel amperes door je voeding heen jaagt gaat hij ook piepen misschien dat dat het probleem is. Wat is trouwens je setup dan weten we wat meer? Als je namelijk een setup hebt die veel stroom vraagt van je voeding en je geluidskaart vraagt dan nog meer stroom dan jaag er dus misschien teveel stroom doorheen. maar een andere vraag is een meer een zoem of is het echt een piep? als het gezoem is dan wil dat zeggen dat er een van je spoelen kapot is en zodra je er stroom door een gaat jagen krijg je een machnetisch veld en aangezien de behuizing van je voeding van staal is krijg je gezoem. en dat een voeding net nieuw is wil niet veel zeggen he, het kan zomaar gebeuren dat hij tijdens het transport of in de winkel een keer is gevallen of iets dergelijks, kapot kan dus altijd;)

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
Mijn volledige setup:

Processor: Intel Core i7 920 (2.66 Ghz, 4.8 GT/s QPI, 8 MB cache)
Processor Cooler: Scythe Mugen 2
RAM: OCZ Platinum XTC 3x 2GB DDR3-1600MHz (CL7 7-7-24)
Motherboard: Gigabyte GA-EX58-UD5
GPU: ATI Radeon HD5850 CrossfireX
SSD: Intel X25-M Postville 80GB SATA2
Harddrive: Western Digital Caviar Black 1TB SATA2
Power supply (PSU): Nexus RX-8500
Case: Cooler Master CM 690 (3x120mm fans, 4 optional)
Fans: 2x Scythe Flex 120mm 1600rpm
DVD brander: Optiarc AD-7240S-0B
Monitor: LG W2442PA-BF (1920x1080, 2ms response time, 300 cd/m2, 1000:1 contrast ratio, 10.000:1 dynamic contrast)
Speaker set: Creative Inspire T6100

Maar het is zegmaar zo'n geluid waarbij je denkt van "volgens mij hoort dit niet". Het zoemt niet, en het piept niet en het tikt ook niet. Ik weet niet precies hoe ik het geluid kan beschrijven. Het is een hoge iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing geluid... haha

Je zegt dat het geluid kan maken als ik er teveel stroom doorheen jas, maar als ik een liedje afspeel kost dat helemaal niet veel stroom :o Ik heb nog niet geprobeerd om te gamen, maar toen ik een benchmark liet lopen ging die weer een hele tijd dat iiiiiiiiiiiiiing geluid maken. Het gebeurt dus wel inderdaad als er meer stroom wordt gevraagd, maar "te veel" kan je het toch niet noemen, als ik een filmpje kijk op youtube?

Edit: Omdat ik nu alles aan het overzetten ben op mijn nieuwe PC, hoor ik dat geluid de hele tijd. Omdat ik het nu lang heb gehoord, kan ik het beter beschrijven: Het is een heel hoog elektrisch geluid. Wat moet ik doen :S

Laatst bewerkt:
ik weet de oorzaak van het geluid niet precies maar, aan wat je vertelt dat hij pas geluid gaat maken als je geluid afspeelt wilt zeggen dat je voeding meer stroom naar je geluidskaart moet gaan sturen, en meestal als je te veel amperes door je voeding heen jaagt gaat hij ook piepen misschien dat dat het probleem is. Wat is trouwens je setup dan weten we wat meer? Als je namelijk een setup hebt die veel stroom vraagt van je voeding en je geluidskaart vraagt dan nog meer stroom dan jaag er dus misschien teveel stroom doorheen.
Sorry, maar dit is echt onzin. Hij heeft een 850W kwaliteitsvoeding, zelfs met de zwaarst mogelijke setup hoort hij geen problemen te krijgen...

maar een andere vraag is een meer een zoem of is het echt een piep? als het gezoem is dan wil dat zeggen dat er een van je spoelen kapot is en zodra je er stroom door een gaat jagen krijg je een machnetisch veld en aangezien de behuizing van je voeding van staal is krijg je gezoem. en dat een voeding net nieuw is wil niet veel zeggen he, het kan zomaar gebeuren dat hij tijdens het transport of in de winkel een keer is gevallen of iets dergelijks, kapot kan dus altijd;)
Groeten Stephan
Dat kan wel inderdaad.

Maar het is misschien handig om de voeding even uit je kast te bouwen en zover mogelijk van de kast neer te leggen. Op die manier kan je kijken of het geluid echt uit de voeding komt. Zo ja, dan vrees ik dat ie terug moet. Fabrieksfout of inderdaad gevallen of iets dergelijks. Nexus is normaal verschrikkelijk stil, dus als dit niet zo is dan terug gaan.
(ik heb een reactie van iemand gelezen die een nexus kast had waar een fan een beetje geluid maakte -> nexus heeft netjes een nieuwe gestuurd, zelfs zonder er specifiek om te vragen)
Het zou theoretisch ook van het moederbord of harde schijf kunnen komen.

Sorry, maar dit is echt onzin. Hij heeft een 850W kwaliteitsvoeding, zelfs met de zwaarst mogelijke setup hoort hij geen problemen te krijgen...

Dat kan wel inderdaad.

Maar het is misschien handig om de voeding even uit je kast te bouwen en zover mogelijk van de kast neer te leggen. Op die manier kan je kijken of het geluid echt uit de voeding komt. Zo ja, dan vrees ik dat ie terug moet. Fabrieksfout of inderdaad gevallen of iets dergelijks. Nexus is normaal verschrikkelijk stil, dus als dit niet zo is dan terug gaan.
(ik heb een reactie van iemand gelezen die een nexus kast had waar een fan een beetje geluid maakte -> nexus heeft netjes een nieuwe gestuurd, zelfs zonder er specifiek om te vragen)
Het zou theoretisch ook van het moederbord of harde schijf kunnen komen.

ja miss dat ik over het eerste ongelijk had maar heb net een site gevonden en een ruwe schatting gedaan over wat voor wattage voeding hij zoiezo zou moeten hebben en ik kwam uit op 660 Watt en dan weet ik nog niet eens of hij 2 videokaarten enz. heeft maar iedereen kan foutjes maken toch:o

verder is de tip die je gaf wel slim om even zijn voeding uit te pc te halen en te kijken of daar wel het geluid uit komt;)
kan inderdaad gerust zijn hardeschijf of mobo zijn:P.

Groeten Stephan

Tythor Zeth..

zou jij op deze site: http://www.antec.outervision.com/PSUEngine
even allemaal in willen vullen wat je in je pc hebt hangen en dan even in een reactie willen neer zetten wat voor Wattage eruit kwam dan komen wij een hoop verder;)

Groeten Stephan
Kan ik niet, ik snap van een aantal dingen niet wat het is :p
850 watt is genoeg. Ik heb 1 ATI Radeon HD 5870. Zelfs als ik er nog 1 bijzet, is 850 watt nog ruim genoeg.

Tythor Zeth..

zou jij op deze site: http://www.antec.outervision.com/PSUEngine
even allemaal in willen vullen wat je in je pc hebt hangen en dan even in een reactie willen neer zetten wat voor Wattage eruit kwam dan komen wij een hoop verder;)

Groeten Stephan
Zegt helemaal niets.
Het is niet meer dan een inschatting.

Ik kom voor mijn pc op 500W uit, terwijl hij hooguit de helft verstookt...

Zegt helemaal niets.
Het is niet meer dan een inschatting.

Ik kom voor mijn pc op 500W uit, terwijl hij hooguit de helft verstookt...

Ja oke maar als je gamed gaat het verbruik wel flink omhoog maar alsnog was maar een inschatting dusja,,

ik ben ten einde raad in ieder geval ik denk dat je hem maar gewoon moet op sturen want kan goed zijn dat er iets kapot is en dat hij over 2 maanden de geest geeft;)

Groeten stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan