Voeding maakt veel geluid na bouwen game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senneweb

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2010
Beste

ik ben begonnen met het bouwen van een game pc.

Dit zijn de stukken die ik heb liggen alles is getest en werkte perfect:

- i5 processor
- moederbord uit hp buissines pc
- kast opnieuw gespoten
- 8 gb ram ddr3
- grafische kaar Geforce gtx660
- 500gb harde schijf
- 2 ventilatoren in kast

Nu had ik alles ingebouwd naardat ik de kast heb gespoten. En nu start mijn pc op ik krijg geen beeld! en na enkele seconden begint de ventilator van de voeding op maximum toeren te draaien.
Wat is hier de oorzaak van???

Houd er rekening mee dat ik:

- de koeling van de cpu zelf met moertjes heb vast gemaakt onder het moederbord deze zaten in de orginele kast op de kast geschroefd.
- alles is perfect aangesloten en hij trekt niet teveel vermogen wat grafische kaar is er niet op bevestigd.
- kappen van de voeding zijn gespoten

Waaraan kan dit probleem liggen (slechte massa?) help!?

Alvast bedankt!

Welke voeding heb je? Dat is nu de meest essentiële informatie, en die geef je niet....

Afstandsbusjes gewoon weer netjes gebruikt?

afstandbusjes bedoel je daarmee tussen het moederbord en de kast?

En een standaard pc voeding van HP 611483-001 320 Watt Desktop Power Supply Power Supply 320-Watt

Haha, je wil een GTX660 draaien op deze zwakke voeding? Dat gaat je niet lukken he.

ik wou weten of dit probleem aan de voeding die er nu in zit ligt of aan iets anders want heb een zwaardere voeding van 600w liggen maar moet nog omgebouwd en als dit probleem niet bij de voeding ligt kan het nog niet werken als ik de nieuwe voeding steek

Dat kan je maar op 1 manier uitsluiten: de 600W voeding aansluiten en testen. Nogmaals: die 320W voeding die jij nu gebruikt heeft niet genoeg power.

de grafische kaart is niet aangesloten dus die heeft wel genoeg power ik wil dit probleem opgelost hebben

Wat houdt je tegen om de 600Watt voeding even aan te sluiten?
Je hoeft daarvoor niet een pc totaal om te bouwen, enkel een paar stekkertjes loshalen en die van de 600Watt voeding erin te drukken...

Verder is ook alleen een i5 met kaal systeem iets wat ik niet op een goedkope 320 watt voeding durf te draaien, als het nou een 320Watt voeding van een betrouwbaar merk (in voedingen) was, konden we nog aannemen dat de voeding ook echt 320 watt kan leveren, maar een beetje goedkope voeding levert lang niet wat erop staat.

Overigens: de GTX660 is een redelijke kaart, zoals je ongetwijfelt in de handleiding hebt gelezen wil deze grofweg 140 watt (verschilt soms per fabrikant), en eisen ze minimaal een 450 watt voeding voor het systeem, aangezien je daar al ruim onder zit zal je pc nooit werken met de 320 watt voeding, dus uiteindelijk moet je toch de andere voeding erin hangen, blijven proberen met een ondermaatse voeding kan alleen maar schade aan je pc brengen.

Overigens lees ik dat je je CPU met moertjes hebt vastgezet? :confused:
Heb je goed gekeken of deze niet te los en ook absoluut niet te strak zitten, of nog erger: de ene strakker dan de andere?
(Een verbogen moederbord wil nog wel eens problemen geven)...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan