Voeding maakt veel lawaai.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Kwa geluid heb ik 3 storende apparaten. 2 Casefans (Die wel geluid maken maar super weinig) de cpu koeler ook weinig geluid. En de voeding die het geluid maakt van een ventilator. Niet iets waar ik in ieder geval vrolijk van wordt.

Om het te testen heb ik de jumpertje op me mobo van de voorste casefan losgetrokken. Resultaat geen tot zeer weinige verlaging in geluidsniveau. Dit deed ik ook voor zowel de achterse casefan en de CPU Fan. En toen ze uitsontde nog steeds dat waaieruge geluid. Oortjes bij de voeding gehouden en het was me duidelijk.

Deze maakt het meeste lawaai.

Me voeding is een Coolermaster Extreme 550WATT.

Deze 550Watt wordt ook optimaal gebruikt door 2GB Ram Geforce 8800GTS en een C2D E6600. En me voeding voelt ook niet ehct bepaald warm aan. Want overtollig stroom wordt omgezet in warmte en die voel ik niet als ik me hand bij de voeding hou.

Geen reden tot maximaal draaien van de fan dus.
Ook toen ik de voeding kocht keek ik naar de specs. En het bleek toch niet eens zon hoog DBA te hebben.

Toch komt er nogal wat geluid uit en als er manieren zijn de Fan zachter te laten draaien zeg het dan ff. Ik ken wel iets van speedfan maar ik snap niet hoe dat progamma werkt. In dat progamma stonden p[ercentage balkjes en die heb ik dus steeds een stapje lager gezet maar geen verschil in geluid.

Me pc is Splinternieuw en geen stof dus in de voeding.

Heeft iemand ideeen post ze. Raden jullie mij een betere minder geluidsoverbelastende voeding aan zeg dan welke jullie me zouden laten kopen. (Graag ook met dezelfde mogelijkheden als de extreme 550Watt)

Ik ken wel iets van speedfan maar ik snap niet hoe dat progamma werkt. In dat progamma stonden percentage balkjes en die heb ik dus steeds een stapje lager gezet maar geen verschil in geluid.

in speedfan zitten idd die percentagebalkjes. zet bij alles een 0 en doe 1 voor 1 de fans zachtjes weer aan (bekijk ff het screenshot)

je moet er wel een beetje mee spelen wie wie is

LET OP: JE MOET ZE NIET TE LANG UIT HEBBEN STAAN WANT JE SLOOPT JE PC!:evil:

greetzz.....:cool:

Laatst bewerkt:
Ik geloof toch niet echt dat het mogelijk is om met Speedfan de fansnelheid van je voeding te regelen...

Ik geloof toch niet echt dat het mogelijk is om met Speedfan de fansnelheid van je voeding te regelen...

dan ga je dat op je gemakkie downloaden, installeren, aanzetten en PROBEREN!!!

maar het werkt niet op laptops

Inderdaad, die heeft geen fancontroller aansluiting voor op het mobo zoals Asus b.v. wel heeft, alhoewel het mobo wel zo'n aansluiting moet hebben, ik heb hem, maar mijn Aopen voeding heeft weer niet zo'n stekkertje, maar gelukkig is die fluisterstil, automagisch en eventueel met de hand regelbaar.

Hoe regel ik de fan snelheid van mijn voeding dan. Handmatig zeg je? Zo ja hoe doe ik dit.

Sommige mensen leren het ook nooit....
Je kunt met Speedfan de fan van die voeding niet regelen zoals ik en Lange Pier al duidelijk aangegeven hebben...
En ook niet handmatig.

is dan wel heel raar want ik kan die fan op mijn desktop gewoon uitzetten met speedfan:thumb:

En jij hebt natuurlijk precies hetzelfde moederbord en precies dezelfde voeding als de TS?

Of toch niet?:evil:

Maar hoe weet je dan zo goed dat het bij TS wel zou moeten werken, wanneer je geen idee hebt over welke onderdelen je het hebt?????

Maar hoe weet je dan zo goed dat het bij TS wel zou moeten werken, wanneer je geen idee hebt over welke onderdelen je het hebt?????

ik ga dat niet zitten testen hoor, hij zal het toch zelf moeten proberen.

ik ga niet (omdat ik member ben van helpmij.nl:thumb: ) een TS aanschaffen en het proberen:D

en anders loop je gewoon met een volle snelheid pc in de ronte

Sorry hoor, maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt!!!!!!!

TS is de Topic Starter, dus degene die deze vraag op het forum als eerste gesteld heeft.
Een TS kun je hier helaas niet "aanschaffen"'.

daarnaast heeft niemand van je gevraagd om iets aan te schaffen of uit te proberen voor een ander lid.

Ik probeer je WEL om duidelijk te maken dat je geen adviezen en antwoorden moet geven wanneer je zelf geen idee hebt hoe het zit.

Het feit dat jij in dit geval een moederbord en voeding hebt waarvan de fanspeed te regelen is, betekent NIET automatisch dat dat dan ook zo bij iedereen is!
Elk systeem is anders, elk moederbord is anders, elke voeding is anders en ga zo nog maar even door.

Maar blijkbaar begrijp je niet wat we proberen je duidelijk te maken.....

mrmusic.

Ik weet heel goed wat je hem wil duidelijk maken;)
Maar ik heb liever dat jij me wat duidelijk maakt.
Is er naast Speedfan nog een andere manier de fan langzamer te laten draaien. softwarematig of handmatig en hoe doe ik dit?

En zo niet welke voeding raden jullie mij aan. Niet al te luidructhig maar verder niet minder of slechter dan de extreme power 550watt.

Hoi,

Helaas is het bij jouw voeding NIET mogelijk om de fanspeed te regelen.
Dus dat is dat.

Anderzijds is het zo, dat CoolerMaster voedingen niet bekend staan om het feit dat ze heel veel lawaai maken, dus er zijn denk ik twee mogelijkheden:

Of jij vindt het geluid te hard, maar het is wel zoals het hoort. Dan is de enige optie een andere voeding kopen, maar wil je dan nog stiller als een normale CoolerMaster, dan kom je al snel op een Fanless Voeding terecht, en dat kost behoorlijk wat geld

Of de voeding is niet in orde en zou, wanneer je garantie hebt, omgeruild kunnen worden...

Ik weet waar je hem vandaan hebt, maar een 120mm fan in een powersupply hoort zeer weinig geluid te produceren, of de ptc is niet goed, waardoor hij zo gaat brullen, en ook op zijn hoogste toerental staat, dat ding omruilen, is dat een optie?

Of een andere fan erin plaatsen, deze b.v.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Asus, zelf heb ik een regelbare van Aopen, maar die zijn er niet meer, maar er zullen er vast wel meer regelbare zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan