voeding met afwijkende maat

Status
Niet open voor verdere reacties.

coene369

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Ik heb me net een nieuw moederbordje gekocht. en dan loop je tegen het bekende probleem aan (ik heb een oud pctje) het 20/24 + 4 conector verhaal. dus besloten een nieuwe voeding te kopen. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. De kast is van HP en die hanteren een afwijkende maat van voedingen. Waar kan ik een passende voeding krijgen (maten: L-H-B : 13,5-8,5-10,5)

BVD

Inderdaad een bekend probleem. Had voor een klant van mij ook dit probleem. Alleen was de voeding behoorlijk aan de prijs, was incl verzendkosten iets van 160 euro. Dus uiteindelijk hebben we maar besloten om een nieuwe kast/moederbord/geheugen te kopen In de nieuwe kast zat al een voeding.

Ze was 50 euro meer kwijt maar dan had ze wel weer direct een snelle PC ipv een hoop geld uitgeven voor een oude PC en je loopt het risco dat als deze nog een keer defect zou raken je er weer duur aan kunt.

Op de voeding staat een typenummer. Als je dat in Google zoekt vindt je meestal snel waar je de voeding kunt kopen en wat de kosten zijn. Aan jouw om dan een keus te maken wat je liever doet. Nieuwe kast kopen of nieuwe voeding als die al te krijgen is.

Je zou ook op bijvoorbeeld Marktplaats kunnen kijken. Maar dat blijft altijd ook een risco.

Let ook goed op dat je oude voeding waarschijnlijk lichter is qua vermogen en dat je nu meer nodig hebt en dus een wat zwaardere voerding neemt. Vaak zijn die oude van HP maar 200 watt.

Er zijn bij een fatsoenlijke computerzaak echt wel voedingen te koop met afwijkende maten (als voorbeeld Alternate )
mikeo zei:
Vaak zijn die oude van HP maar 200 watt.

Dat zijn A klasse voedingen, dat is heel wat anders als een universele voeding. Kijk eens bij de 'combined power' van universele voedingen, vaak ligt die niet hoger dan zo'n 135 Watt, terwijl die HP voeding daar dus 200 Watt levert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan