Voeding/Moederbord/Iets anders kapot

• Onderwerp starter Onderwerp starter slico
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slico

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Sinds vanochtend is de pc uitgevallen. Ik heb een vrij nieuwe pc van 1.5 jaar oud.
Hij deed helemaal niets meer toen ik hem aan wilde zetten, er gingen ook geen fans draaien. De PC zat vol met stof, dus dta heb ik eerst schoongemaakt
Even dacht ik dat de voeding kapot was, maar toen ik die testte door de Groene en de Zwartepinnetje te verbinden van de ATX stekker, sloeg de voeding ineens wel aan.
Ik heb alle kabeltjes in de PC er al één voor één uitgehaald en toen geprobeerd de pc op te starten, maar dat werkte geen enkele keer.
Ik zie wel dat er in de ATX stekker één pinnetje is afgebroken. Is dat het?
Er gaat trouwrns op het moederbord ook geen enkel keer een ledje branden. Betekent dat, dat het moederbord kapot is of da thet moederbord op één of andere manier simpelweg geen stroom krijgt?
Ik heb er al een hoop naar gezocht op internet, maar ik kan de oplossinng niet vinden.
Hopelijk heeft iemand die wel:)

Ik zie nu dat er niet eens een klein kabeltje naar het 'gat' loopt. Dus wellicht hoort dit gewoon zo?

Jouw atx stekker heeft geen afgebroken pinnetje, dat is normaal.ATX kabel.jpg

Wat je evt. kunt proberen is een atx-reset. De powerkabel eruit en je aan/uit knop een minuut ingedrukt houden.
Dan gaat nl. alle spanning van je moederbord.
Ik zou ook het bios resetten, door de batterij er een minuut uit te halen. Of zoek naar cmos pinnetjes op je moederbord, dat zijn er 3 waar op twee een jumper overheen zit.
Verplaatsen naar de andere twee (dus de middelste blijft altijd aangesloten) en 2 minuten zo laten. Terugzetten en evt. bios instellingen aanpassen.

Biede getest door eerst de stroom er af te halen en dan te doen wat je zegt.
Maar dat mag ook niet baten...

Wat je evt. kunt doen is een voedingtester kopen. ( even zoeken ) Zijn niet duur als je goed zoekt.
Heb er zelf een via eBay voor ong. $ 12,-
Voedingtester ATX.jpg

Naar mijn mening is je voeding kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan