Voeding of moederbord stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecp

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Berichten
5
Probleem:
PC start niet op (ook geen power) echter heel soms start hij wel op maar loopt dan vrijwel direct vast.

Wat heb ik zelf al gecheckt:
Batterij op moederbord, harddisk, zekering in voeding en de aan/uitschakelaar.

Aangezien de PC soms wel opstart en kort daarna vastloopt denk ik dat er wat banen op het moederbord wellicht gescheurd/beschadigd kunnen zijn.

Zit ik in de goede richting, of heeft iemand andere ideeen/tips?
 
Een uitbreidingskaart die scheef in een slot zit kan ook de oorzaak zijn. Controleer alle connectoren, kaarten enz..
 
Je zult nu via eliminatie de oorzaak moeten vinden. Haal alle kaarten (behalve de VGA-kaart) uit de PC, koppel de CD-romspeler(s)/branders af en ook de harde schijf en diskettedrive. Dit doe je het makkelijkst via de connectors op het moederbord. PC aandoen en kijken wat de PC doet. Als het dan nog steeds problemen geeft heb je nog een paar mogelijke oorzaken:

Processor
Geheugen
Voeding
Moederbord

De processor en het geheugen kun je het beste testen door ze in een andere PC te stoppen. De voeding moet je door (laten) meten. Als je alles hebt getest blijft hooguit het moederbord over.
 
Mooi klusje voor de pasen, ga dit zondag uitproberen. Wederom bedankt voor de snelle reactie, ik zal morgen laten weten wat het resultaat is.
 
Andere processor en geheugenbankje uit een andere PC gehaald en deze erin gezet tevens alle kaarten, cd-rom etc. losgekoppeld en het blijft stil.
Dus idd blijven nu met zekerheid de voeding en moederbord over. Is kijken of ik iemand kan vinden die de voeding door kan meten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan