Voeding ontploft! Harde schijf omzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowano

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Hallo allemaal,
De voeding van mijn computer is ontploft en in brand gevlogen:(, er zijn volgens mij geen andere onderdelen beschadigd. Maar er is dus geen stroom meer voor de pc. Waardoor de bestanden "ingesloten" zitten in de harde schijf.
Mijn vraag is dus:
Kan ik de harde schijf aansluiten op een andere computer en de bestanden uitlezen, zo ja, hoe?

Mvg, Rowano

Ja dat kan.

Gewoon de sata/ide kabel in een andere pc doen.
Je moet dan wel alleen de harde schijf erop aansluiten.
DVD-CD etc, eerst weglaten, pas als je de computer weer afgesloten hebt die aansluiten.

DVD-CD etc, eerst weglaten, pas als je de computer weer afgesloten hebt die aansluiten.
Bedoel je hiermee dat je de kabels die er naartoe gaan eruit moet halen? En bedoel je dan bij de 'slechte' pc, bij de 'goede' of bij beiden?

Ik bedoel bij de nieuwe pc.
Gewoon de Sata/ide kabels eruithalen(van de DVD etc)
En dan alleen de harde schijf aansluiten.

Waarom dvd ect los koppelen dan? dat snap ik niet.

Je kunt gewoon je Hardeschijf uit de kappote pc halen en deze aansluiten op een andere.
Als de pc dan opstart herkent hij deze (als het goed is) gelijk.

ALs je dan in windows zit, krijg je de melding nieuwe hardware gevonden ect,
Daarna kun je via deze computer bladeren in je oude harde schijf en je bestanden overzetten.

Zo heb ik het al een paar keer gedaan. Je hoeft hiervoor geen andere hardware los te koppelen.

In mijn geval moest ik dat wel.

Mijn vader heeft een externe harde schijf geopend en de harde schijf uit de kapotte pc erop aangesloten, maar wanneer we deze aansluiten op de goede pc maakt deze een geluidje alsof hij nieuwe hardware gevonden heeft, maar er lijkt behalve dat geluidje niets te gebeuren. De schijf kan ik ook niet vinden bij 'deze computer' waar de andere hardware wel staat.

Weet iemand wat ik moet doen?

Mvg, Rowano

Wat bedoel je met externe harde schijf?

Gewoon de INTERNE harde schijf in de nieuwe pc doen en klaar.

ongeveer zo een (alleen een ander merk):
l_00037447.jpg

Sorry dat de afbeelding zo groot is.

mijn vader heeft die dus geopend en de andere harde schijf (dus die uit de kapotte pc) erin gestopt en toen kregen we dus het al eerder beschreven probleem

Apart, had ik niet aan gedacht maar werkt dus niet.
Je moet gewoon de nieuwe computer openen. pakt daar de sata/ide kabel van. die heeft meestal zon blauw of groen lintje eromheen. die doe je in je INTERNE hardeschijf. dus die jij wilt openen. en dan het andere uiteinde in het moeder bord.

Er is alleen nog een ander probleem waar ik achter ben gekomen:
De nieuwe pc heeft SATA en de oude IDE ...
Dus dan heb ik een convertor nodig maar die kan ik pas maandag krijgen.

Dat is jammer.
Het is koopzondag hea;)

Ik kijk nog even

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad koopzondag (niet aan gedacht):o, ik heb een IDE to SATA convertor gekocht en de kabels aangesloten...
Maar de gegevens die op de 'oude' schijf stonden zijn niet beschikbaar op de nieuwe computer.
Wat moet ik doen???

Wow, heb je het nu al gekocht. misschien een beetje te overgehaast aangezien ik nog aan het zoeken was naar alternatieven. maar goed.

Wat krijg je als je die pc aanzet?

De pc start gewoon op op de manier zoals die zonder de oude schijf ook zou doen.
En er zijn zoals gezegd geen bestanden van de oude schijf te vinden op de pc.

PS. het koste maar €20 en morgen begint mijn proefwerkweek (ik zit nog op school) en om te leren gebruik ik de computer.

Laatst bewerkt:
view, net uit de pww.

Maar ik volg het niet meer. Dus de pc start gewoon op met de harde schijf van je kapotte computer?
Dus je krijgt gewoon je windows te zien en dat soort dingen?

Heb je de harde schijf van de werkende pc wel eruit gehaald?

Nee, hij start op met de harde schijf van de nieuwe computer.
En nee, ik heb de goede harde schijf er niet uitgehaald.

Dit heb ik niet gedaan kan het zijn dat het hierdoor komt?

Ik zal even een tekening maken om te laten zien wat je moet doen:P

Hier wat duidelijker.

Weet je wel hoe een computer werkt en snap je de inhoud?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan