voeding op welke stand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hallo,

Ik heb weer een nieuwe pc van iemand gekregen, alleen nu wou ik even weten op welke stand(volt) de voeding moet staan. 115 of 230.

Het probleem is alsvolgt: de eigenaar van de pc had zn pc aanstaan en opeens hoorde ze boven een knal en toen vloog stroom eraf. waarschijnlijk kwam het van de pc want deze start niet meer. Nu zag ik bij de voeding dat deze op 115volt (nu heb ik hier niet veel verstand van) maar op 2 andere pc's van mijzelf staan op 230 volt.

Kan iemand mij hier meer over vertellen...en kan het zijn dat de voeding hierdoor stuk is geraakt?

Het lichtnet in NL levert 230V dus daar moet je hem ook op instellen. Als je hem op 115V instelt en op 230V aansluit kun je hem best opblazen ja. Waarom stond dat ding in vredesnaam op 115V?

zou hem zowiezo op 230 zetten. komt 230 uitstopcontact als je hem op 115 zet knalt hij inderdaad kapot.

Ik heb ook geen idee waarom die op 115 stond, zal dat nog eens navragen, maar op het moment dat het gebeurde zat er niemand achter de computer werd mij verteld. allemaal beetje apart verhaal. Zal de pc met nieuwe voeding het nog weer gaan doen denken jullie, of zal er meer stuk zijn?

Grote kans dat alleen de voeding de geest heeft gegeven, wat je nog zou kunnen checken, is of er niet alleen een zekering in de voeding geknalt is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan