Voeding opgeblazen ~ Hulp qua keuze nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoi3344

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Hallo jongens en meisjes :D

Gisteren is de open beta van battlefield 3 van start gegaan.
Na een bult problemen te hebben opgelost kon ik eindelijk spelen.

Zo was de folder naam van bf3 'beta battlefield 3' maar dan met een streepje op de e van beta. dit vond het register niet leuk waardoor het spel niet op wou starten.

ik de folder naam veranderd en het register aangepast doet hij het eindelijk.

soms crasht hij... bleken er nieuwe drivers uit te zijn speciaal voor bf3. die geinstalleerd.

EINDELIJK SPELEN ZONDER PROBLEMEN.

's avonds 11 uur.... wou nog een uurtje spelen... boem...
pc viel uit.
ik dacht aan een overheating.
had de kast lost staan... voelen aan cpu koeler. niks
gpu 1... niks
gpu 2... niks.

SPU... best warm... en hij rook lichtelijk naar verbrande electro zooi xD.
****.....

ik vanochtend weer proberen... niks...
ik naar de pcboer.. door laten meten. kappot. fijn.

ik heb de pc 1.5 jaar nu en gelukkig valt het dus binnen de garantie van 2 jaar.

mijn specs

Gigabyte H55 usb2 bord.
HKC USP 5550 voeding (550 watt)
I5 750 met scythe mugen 2 koeler 120mmfan overgeclockt naar 3.4 ghz.
6 gb ramm 1333 ddr3 (nog 2 gb in aankomst)
2x Gigabyte hd5770 met crossfire (best zinloos... x16 en 2e x16 die werkt als x4...)
2 80mm casefans
2 10cm neontjes en komt nog een 30cm bij.
300mbit wireless kaartje

Nu heb ik HKC gebeld en ik krijg van hun een 580 watt PSU terug ivm de garantie.
nu vraag ik mij af... is dit wel genoeg en gaat hij er niet weer zo door heen???

ik zat eigenlijk te denken aan 700 watt>?? kan er ook niks mis gaan.

by the way... zo af en toe vielen mijn usb poorten wel eens uit... wat dus verklaard dat de 550 watt het gewoon niet aan kon.

Hulp gevraagd :):)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje, ga ik doen ! :)

----
update: Uh...

Minimum PSU Wattage: 681 W
Recommended 731 W

Laatst bewerkt:
Dan heb je wel een echt probleem, want echt ALLE HKC voedingen zijn bagger...
Super slechte kwaliteit, zeer instabiel en snel kapot.

ik probeer een regeling te treffen met het bedrijf waar ik de pc weg heb

de hkc 5580 die ik krijg in te wisselen tegen een 720 watt die ik net in een vorige post heb gezet.
mijn idee is dan dat ik die met korting kan kopen

Er is een reden dat die HKC voeding kapot ging, dat is eerste klas rotzooi. Wil je een goede voeding die voldoende prik levert voor dit systeem kijk dan naar een 500 a 550watt voeding van merken als Corsair, Coolermaster (NIET DE GX EN/OF RS SERIE, DIE ZIJN OOK RUK), Silverstone, Seasonic, Antec, be quiet enzo.

Online PSU calculators moet je niet op vertrouwen, die hebben het altijd mis.

Met die recommended 730watt kun je 4 HD5770's draaien als je dat zou willen

Niet teveel op CptIglo letten, veel lucht en weinig inhoud als je het mij vraagt... Vanzelfsprekend zijn online calculators niet het einde maar geven een indicatie waar je gemiddelde voeding aan moet voldoen. Meestal zijn de voedingen op de doos opgewaardeerd en laten ze het mooier zien dan er daadwerkelijk uitkomt. Niet dat het 100% gelogen is maar het is meestal piekvermogen en gunstige omstandigheden. De niet technische computergebruiker kan zeker zn voordeel doen met die calculator.

Uiteindelijk gaat het inderdaad niet alleen om het wattage maar ook amperage per rail en zo nog een paar kleine zaken. Ik zou zeker niet een voeding van 500w kopen van de merken die hij opnoemt. Niet omdat de merken slecht zijn, absoluut niet, maar zeker omdat ook hier je wattage wellicht wat te kort gaat schieten. Kijk bij goede merken voeding vanaf een 600 watt en hoger. Een aanbieding is er zeker in te vinden.

Gigabyte GE-P610A-C2 Superb 720W PSU
is het geworden.

in ieder geval bedankt voor alle reacties.

heb geen groot budget dus het is de gigabyte geworden. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan