Voeding PEAK 8800GT 512mb PCI-e

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruinsje

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een Peak 8800GT 512mb kaartje aangeschaft.

Maar nu zou ik graag weten voordat ik dat ding erin bouw, of mn voeding goed genoeg is.

Mn huidige voeding is een: ATX-300 6TF 4s. Er staat het volgende op:
DC output 300W
Fwe rating: 6.3A,250V= (+3,3V & 5V=180W)

Hoeveel Watt levert dat ding nu?
En voldoet deze? Anders wil ik ook graag een ander voeding aan gaan schaffen.
Hoeft dan geen top ding te zijn, want mn systeem is inmiddels al weer erg veroudert
bestaand uit:
AMD 64 3200+Mhz
Asus moederbord type A8s-x
1Gb intern geheugen
Windows Xp professional.

'Graag jullie reacties, ook als ik een andere voeding nodig ben, kom dan met een voorstel.

Groeten Bruinsje

Je voeding levert max. 300 Watt, dat is gewoon te weinig. Een 450/500 Watt voeding van een goed merk, zou het prima moeten doen.

de info die je geeft is net iets te weinig om te kunnen zeggen wat voor voeding je nodig hebt.

Hoeveel modules ram?
Hoeveel kaarten?
Hoeveel diskdrives?
Hoeveel harde schijven?
Hoeveel kaartlezers?
Hoeveel usbhubs?

Dat ontbreekt zo'n beetje allemaal.

Maar een gok: 400 W

Misschien iets hoger als je van plan bent hem lang te gaan houden. Maar als je je pc toch steeds gaat upgraden heb je volgende keer weer een nieuwe voeding nodig en daartegen is deze dus nog niet verouderd.

Hoeveel modules? wat word hier mee bedoelt?
Als hier het geheugen mee bedoelt wordt: er kunnen 4 blokjes in,
maar heb huidig 2x512mb
Hoeveel kaarten: 1
Aantal diskdrives: 1
Aantal Harde schijven: 1
Aantal kaartlezers: 1
Aantal USB: 4

Hoop dat ik voldoende heb weergegeven, als je wat anders hebt bedoelt hoor ik dat graag.

Mn systeem is dermate veroudert dat upgraden weinig zin heeft.
Ik heb deze 8800 GT gekocht, hier wil ik nog een jaar mee door en dan koop ik een nieuwe pc en kan ik de kaart meenemen. Dus het hoeft geen Voeding te zijn, die ik meeneem naar een anders systeem. Hebben jullie een goed voorstel kwa voeding 400W voor mij...zo goedkoop mogelijk, die toch wel goed is?

Bruinsje

Cooler Master is prima, en de prijs is ook goed. Deze zou voldoende power moeten hebben om jouw systeem te trekkken.

Ik weet eigenlijk niet precies welke processor je hebt, een turion? Een athlon? en de kloksnelheid?

Het belangrijkste van de schijf ben ik ook vergeten vragen: IDE? SATA? aantal rpm?

Ik moet ook gokken wat voor kaart.

Wat ook belangrijk is voor de voeding: de koeling? Hoeveel fans en hoe zwaar zijn die fans?

Als je hem nog maar een jaartje (laat ons stellen hooguit 2) gaat gebruiken hoef je hem niet al te hoog te nemen, dat is om er zeker van te zijn dat e nog wat over hebt als ie verouderd maar is in dit geval niet echt nodig.

Maar met de gegevens die je hebt gegeven vermoed ik dat je pc wel in staat is om dat jaartje met je huidige voeding door te komen. Wat wel mogelijk is is dat je huidige voeding al wat verouderd is en niet meer voldoende stroom kan leveren. Wil je er echter nog maar een jaartje mee verder is een voeding van 300 W wel ok, maar het mag wel geen oude zijn. Als je problemen ondervindt zou ik dus gewoon opnieuw een voeding van 300 W nemen, maar wel een nieuwe.

Of tweedehands misschien een voeding van 350 W

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan