Voeding perikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Camilio

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2016
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem als ik wil gamen. Het maakt niet uit welk spel, maar na heel even gedraaid te hebben valt de pc uit en start opnieuw op. Ik ben een leek omtrent computers, maar via het internet heb ik rustig aan wat dingen kunnen uitsluiten. Mijn gedachten gaat op dit moment uit naar de voeding. Het is een samengestelde pc dus het zou fijn zijn als ik kan vaststellen dat het om de voeding gaat. Op deze manier kan ik namelijk gebruik maken van de garantie door de voeding terug te sturen.

Via OCCT heb ik enkele stress tests gedaan. Hierbij valt mijn pc alleen uit bij de powersupply test. Hier komt ook dus mijn vermoede dat het aan de voeding ligt. Ik heb zelf geen 'reserve' voeding, dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zeker weet dat het aan de voeding ligt?

Mijn PC is overigens 14 maanden oud en er zit een G550M Cooler Master voeding in.

Hopelijk kan iemand mij helpen met een goede tip.

Welkom bij de Helpmij!

Zie je kans om de volgende hardware gedetailleerd te beschrijven?
- processor,
- videkoaart

We kunnen dan even kijken wat die 2 grootverbruikers aan energie wegslobberen om zodoende een inschatting te kunnen maken of de voeding toereiken is, Zo ja, dan zou de voeding defect kunnen zijn / of bijna defect kunnen zijn.

Heb jij vloerbedekking in de kamer waarin de computer staat? Heb je een hond en / of een kat en rook je? Reden voor deze vragen is de mogelijkheid van (extreme) stofophoping in een van de volgende componenten : voedingsfan, processorfan, videokaartfan, systeemfan. Zijn deze allemaal stofvrij?

Laatst bewerkt:
Hallo,