Voeding plofje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roytjoo

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Vanochtend zette ik het stroom op mijn computer, ik zet dus de schakelaar van mijn contactdoos aan. En vervolgens hoor ik een plofje uit mijn kast komen en het begint een beetje te stinken (kruit lucht). Nou dacht ik meteen aan de voeding en ik schroef mijn kast open en volgens mij was het ook de voeding (maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen). Ik balen dat mij dit weer moest overkomen. Daarna besloot ik mijn pc aan te zetten en tot mijn verbazing deed de pc het gewoon nog. En op dit moment doet de pc het dus nog steeds. Nou is mijn vraag wat zou er gebeurd kunnen zijn, en zou ik iets moeten vervangen voor als het eventueel nog een keer gebeurd.

Mijn voeding is AOpen Z400-08FC (400 Watt)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Weet je zeker dat je pc is aangesloten op een stopcontact met (werkend) randaarde?
Er wordt veel gedacht dat dat niet nodig is en vaak leidt het ook niet tot problemen.
Maar op pc's zit niet voor niets een voeding mét randaarde .....

Hoi,

Weet je zeker dat je pc is aangesloten op een stopcontact met (werkend) randaarde?
Er wordt veel gedacht dat dat niet nodig is en vaak leidt het ook niet tot problemen.

in heel veel huizen zit geen aarde op de stopcontacten (in slaapkamers en woonkamers) en de meeste mensen hebben geen probleem. Ik zelf ook niet.
1 keer is een systeem van mijn echt doorgebrand: toevallig net 1 die wel aangesloten was op randaarde... :cool:

Voor de TS: Ik zou de pc toch echt uitzetten en een nieuwe halen.
Welk merk voeding heb je en hoe zwaar?

Hoi,

Nee inderdaad geen randaarde hier op deze kamer

in heel veel huizen zit geen aarde op de stopcontacten (in slaapkamers en woonkamers) en de meeste mensen hebben geen probleem. Ik zelf ook niet.
1 keer is een systeem van mijn echt doorgebrand: toevallig net 1 die wel aangesloten was op randaarde... :cool:

Voor de TS: Ik zou de pc toch echt uitzetten en een nieuwe halen.
Welk merk voeding heb je en hoe zwaar?

Voor de 'TS'? Om het in het vervolg te voorkomen moet je de pc aansluiten op stopcontact met randaarde, maar dat is dus ook niet helemaal waterdicht.

TS = topicstarter (forumtaal..)

Maar randaarde is niet zo belangrijk. Kwaliteit van voedingen wel.
Vandaar dat ik naar het merk vraag. En de leeftijd is ook wel van belang.

TS = topicstarter (forumtaal..)

Maar randaarde is niet zo belangrijk. Kwaliteit van voedingen wel.
Vandaar dat ik naar het merk vraag. En de leeftijd is ook wel van belang.

Merk staat in mij startpost, maar mijn hele pc (inclusief voeding) is ongeveer 1,5 jaar.

Merk staat in mij startpost, maar mijn hele pc (inclusief voeding) is ongeveer 1,5 jaar.
Oke.
Tja Aopen levert niet de beste voedingen, maar meestal zijn ze wel aardig.
Maar goed: het feit dat je computer het nog doet nadat je voeding het heeft begeven zegt al iets. Ik zou maar eens kijken naar de garantie. Een voeding moet langer mee kunnen dan 1,5 jaar.
Een plofje en stinken is gewoon een teken dat iets doorgebrand is. Ik zou denken dat een of andere beveiliging in de voeding de klap heeft opgevangen. Maar ik dacht dat dan de voeding gewoon kapot zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan