voeding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan99

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Hoi!

Een kennis van me heeft een nieuwe voeding gekocht een Q-Tec 400W low noise.
Maar als hij deze erin zet dan start alles wel gewoon op maar na een paar minuten floept hij uit maar het rare is dat dan het power lichtje wel blijft branden maar er draait geen cooler meer. En Windows XP al geprobeert opnieuw te installeren maar dan floept hij uit onder de installatie. In een andere computer ook geprobeert maar het zelfde. Deze computers hebben wel allebij hetzelfde moederbord.
Asus A7v8X.

En wat betekent Low voltage switch (dit staat op de verpakking van de voeding)
Als ik een andere voeding pak die werkt gewoon.
En die nieuwe voeding heb ik al ingeruild voor een andere maar het blijft.

Wie weet een oplossing?

Wat zijn je voltages? Dit kun je zien in je BIOS.

Je hebt het erover dat de koeler niet meer draait,maar is het geen temperatuur geregelde koeler,want die draait enkel als het te warm in de kast word.

Geplaatst door vanschagen
Je hebt het erover dat de koeler niet meer draait,maar is het geen temperatuur geregelde koeler,want die draait enkel als het te warm in de kast word.

Dat is het probleem niet..... De koeler draait altijd alleen soms wat zachter en dan wat harder.

Maar ik zal even naar de voltages kijken

voltages:

Vcore Voltage 1.84V
+3,3v Voltage 3.28V
+5v Voltage 5.02V
+12v Voltage 12,17

Deze zijn van toen de PC net aan stond.
O ja het rare is ook nog dat hij niet uitflapt als ik in het bios ben.

Geplaatst door Steve
Wordt de voeding toevallig niet te warm?

Nee hoor de voeding is helemaal niet warm.
En het is alleen onder Windows XP en niet in het bios! En ook in Veilige modus doet hij het niet.

Probeer eens zo weinig mogelijk aan te sluiten.. Dus alleen CPU, videokaart, HDD etc. Misschien is de voeding overbelast.

Geplaatst door Steve
Probeer eens zo weinig mogelijk aan te sluiten.. Dus alleen CPU, videokaart, HDD etc. Misschien is de voeding overbelast.

Dit heb ik al een keer geprobeert en alles werkt wel goed bij de oudere voeding. Dus dan moet deze het zeker kunnen houden.

ik heb dit ook gehad met een voeding van 400 watt van q-tec,ook omgeruild want mijn andere voeding van 350 watt werkte wel goed. weer een van q-tec 400 watt weer afslaan naar ong 5 min. weer terug en een van 550 watt en toen was het goed .
Conclusie de voeding van 400 watt levert geen 400 watt waardoor de pc bij piekbelasting uitvalt.

Geen enkel voeding levert constant het aangegeven vermogen, dat is steeds de piekwaarde.

Ik heb zelf ook de Q-tec 400W en deze doet het perfect. Het is echter wel zo dat de 550W veel beter uit de tests komt, dat klopt.

Geplaatst door shadow
ik heb dit ook gehad met een voeding van 400 watt van q-tec,ook omgeruild want mijn andere voeding van 350 watt werkte wel goed. weer een van q-tec 400 watt weer afslaan naar ong 5 min. weer terug en een van 550 watt en toen was het goed .
Conclusie de voeding van 400 watt levert geen 400 watt waardoor de pc bij piekbelasting uitvalt.

Heb jij ook een AMD processor en een asus moederbord?

Is er dan een 400W-versie van Q-Tec? Ik heb zelf sinds een kleine week een Q-Tec 450W Dual Fan GOLD en ik had bij Norrod alleen de keuze uit een 450W of een 550W...

Bij mij doet de Q-Tec et trouwens perfect.

Geplaatst door Steve
Ja, hij is er, anders zou ik hem niet hebben :p

En dat is ook zo'n GOLD-geval? Of is dit het enigste model van Q-Tec? Blijkbaar is ie niet over te krijgen dan. ;)

Het is eveneens een Gold. Niet volledig gold meer, ik heb 'm een plexi achterkant gegeven :)

Geplaatst door Steve
Het is eveneens een Gold. Niet volledig gold meer, ik heb 'm een plexi achterkant gegeven :)

Maar jij hebt toch de 550W? Voorzie em dan helemaal van een plexiglas-behuizing als je dan toch bezig bent..:p

Nee, de 550W heb ik gemold, ongelukje met een beetje soldeertin enzo :D

Ik denk er inderdaad over om 'm volledig plexi te maken (en dan nog wel UV-reactive), maar het grote nadeel is dat je EMI-shield (houdt straling tegen) dan volledig verdwnenen is.

Geplaatst door Steve
Nee, de 550W heb ik gemold, ongelukje met een beetje soldeertin enzo :D

Ik denk er inderdaad over om 'm volledig plexi te maken (en dan nog wel UV-reactive), maar het grote nadeel is dat je EMI-shield (houdt straling tegen) dan volledig verdwnenen is.

Blinderen misschien een optie? Of laat dat ook dat EMI-gebeuren door?

Is een EMI-shield net zoiets als dit:

EMI

Electromagnetic Interference. Storingssignalen opgewekt door de werking van elektrische apparaten. Bijvoorbeeld de werking van je microprocessor in je PC kan worden gehoord op een FM-radio.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan