Voeding probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

volvogangster

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Heb een PC van een vriend die nogal een vreemd probleem heeft.

Merk allereerst op: PC gebruikt echte B of C merken: voor het geheugen APOGEE of iets dergelijks, voor de voeding Enlight. Verder wel een ASUS moederbord. PC had geen moederbordspeaker, heb ik er nu wel ingezet.

Probleem: BIOS post af en toe succesvol, maar het meeste van de tijd niet. Fans draaien dan wel maar geen POST.

Al gedaan: -De RAM gereseat, en andere RAM getest van betere merken. Het viel mij op dat ik wel iedere keer een succesvolle POST krijg bij 512 MBddr2 ram van een bepaald merk, maar ik kreeg hetzelfde probleem weer bij Kingston RAM.
-Koelpasta vervangen.
-Toen ik steeds een succesvolle POST kreeg op een gegeven moment, sloot ik de HDD weer aan om te booten in windows, resultaat was weer hetzelfde probleem.

Geen probleem bij: 1 reepje 512MB ddr2 RAM + HDD -> succesvolle boot in windows.
Wanneer meer capaciteit RAM, ontstaan er problemen vooral als ik HDD erbij heb aangesloten + DVD speler -> geen POST

Nu denk ik dat het aan de voeding ligt, dat is een enlight GPS 350AB, heb nog niet de kans gehad om andere voeding te testen.

Wat denken jullie?

Alvast bedankt

Overige specs:

Asus m2npv-mx, onboard graphics.

Ik denk eerder het moederbord. het feit dat met een enkele stick ram het wel altijd werkt en bij aansluiten hdd problemen geeft denk ik eerder aan een northbridge probleem. power problemen zijn zelden zo goed te reproduceren.

Ik wil het niet uitsluiten, maar het zou niet mijn eerste keus zijn

Ok, ik had dus zonet nog even de cmos gecleared, the ram gereseat en toen kreeg ik 4 goede boots met hdd en alles erbij.

Toen even 15 min pc uitgelaten, en daarna zelfde probleem weer....

Dus waarschijnlijk dan toch het moederbord?

(Met 1 reepje ram werkt het ook niet goed, ook af en toe boot en vooral boot na clearen cmos dus)

Laatst bewerkt:
Klinkt steeds minder als een power supply probleem. Misschien je BIOS software corrupt? Of de condensatoren? Zijn er bolle condensatoren op het moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan