voeding (PSU) vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Writhen

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2009
Hee iedereen,

Ik heb onlangs een moederbord met processor gekocht (ASUS P5KPL-AM met intel dual core E5200 en 2gb DDR2). Deze heb ik aangesloten aan een 450 watt voeding (met twee IDE harde schijven & dvd brander). Ik wil in de toekomst deze systeem uitbreiden met een (goeie) PCI-express kaart.

Mijn vraag was of jullie inschatten dat de 450 watt voeding genoeg zal zijn?

En is er een (makkelijke) manier om erachter te komen hoeveel watt je PC verbruikt?

Bedankt!

Het ligt eraan wat u erop wilt gaan zetten zeg wat u in uw gedachten heeft aub:p

Hoi,

En hier kan je bekijken hoeveel watt je nodig zou hebben.

Modag

Ps. Welkom op Helpmij.

Laatst bewerkt:
Het ligt eraan wat u erop wilt gaan zetten zeg wat u in uw gedachten heeft aub:p

Dankjewel voor je reactie.. nee dat is misschien wel handig he :o

Ik zat te denken aan een

Radeon HD 4650 512MB of Club3D GeForce 9500GT 512MB GDDR3

Hoi,

Dan kan je beter de 4650 nemen denk dat die beter presteert als de 9500.

Modag

En dat gaat die voeding denk ik wel trekken, Welk merk voeding heb je?

Echt super is de voeding niet: 312W op de 12V-lijn. Dat is niet veel, aangezien ik ook 350W-voedingen tegen kom die net zoveel op de 12V-lijn hebben
(je hebt toch de rc-pe450tc?)
Kortom: die 450W-voeding die je hebt is eigenlijk een 350W-voeding....

Ik denk alleen dat dit geen probleem is voor de hardware die jij hebt. Zolang je het maar bij een HD4650/4670 houdt. Vanaf de 9600GT, HD4830, of HD4850 kopen zou het wel eens te zwaar voor je voeding kunnen worden.

Echt super is de voeding niet: 312W op de 12V-lijn. Dat is niet veel, aangezien ik ook 350W-voedingen tegen kom die net zoveel op de 12V-lijn hebben
(je hebt toch de rc-pe450tc?)
Kortom: die 450W-voeding die je hebt is eigenlijk een 350W-voeding....

Ik denk alleen dat dit geen probleem is voor de hardware die jij hebt. Zolang je het maar bij een HD4650/4670 houdt. Vanaf de 9600GT, HD4830, of HD4850 kopen zou het wel eens te zwaar voor je voeding kunnen worden.

oke goed om te weten, bedankt

Ik heb trouwens de rc-PE450plus. Ik vind helaas nergens hoeveel die op de 12v lijn heeft.

Laatst bewerkt:
Het blijft krap. 9600GT zal nog wel gaan. HD4850 is de grootste twijfel.
Anderzijds zou ik ook niet snel een HD4850 adviseren met jouw systeem.

Ik heb gekkere dingen gelezen wat mensen op hun b-merk voeding zetten. Dus ik denk dat jij goede kans hebt dat een HD4830 ook wel gaat draaien. Maar adviseren ga ik het niet... (eigen risico dus..)

Het blijft krap. 9600GT zal nog wel gaan. HD4850 is de grootste twijfel.
Anderzijds zou ik ook niet snel een HD4850 adviseren met jouw systeem.

Ik heb gekkere dingen gelezen wat mensen op hun b-merk voeding zetten. Dus ik denk dat jij goede kans hebt dat een HD4830 ook wel gaat draaien. Maar adviseren ga ik het niet... (eigen risico dus..)

Dankjewel voor de info! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan