Voeding ratelend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Hoi allemaal,

ik heb hier een spook pc. De pc maakt een ratelend geluid wij dachten eerst dat het de voeding was maar een nieuwe voeding erin laten zetten. En na een uur of 4 begon hij weer te ratelen. Misschien de harde schijf dan, nee dus nieuwe schijf erin gezet en na 4 uur begint hij weer te ratelen.

Hebben jullie enig idee....?

Stof zit er ook niet in en er hangen ook geen losse draden.

Alvast bedankt.

Ja er zit ook al een nieuwe koeler op de CPU. Maar toch rateld hij nog steeds maar als je even iets tegen de voeding ventilator houdt dan is hij weer even stil. Terwijl er een nieuwe voeding in zit.

wat zit er allemaal in je pc

Videokaart / cpu / hd's etc.

En hoe zwaar is je voeding?

Edit: Kwa wattage dan he :P
Het kan zo zijn dat de voeding te licht was voor je configuratie. Dan kan hij overbelast raken en dat draait de ventilator op volle toeren.
Als de nieuwe het zelfde vermogen heeft, heb je het zelfde probleem.

Zo heb ik een voeding gehad die tijdens het gamen (belasten van je videokaart) veel lawaai ging maken.

Laatst bewerkt:
Hallo

"maar als je even iets tegen de voeding ventilator houdt dan is hij weer even stil. Terwijl er een nieuwe voeding in zit. " ...

Jammer genoeg ... geen vermelding merk/typenr/ouderdom p.c. ... merk v/d nieuwe voeding vindt ik zo 123 niet terug ...

Volgens uw uitleg --> ventilator v/d voeding , en mits deze nieuw is ... garantie claimen .

P.s. : resoneert er niet ergens iets in de p.c. ??

Peter

Ja er zit ook al een nieuwe koeler op de CPU. Maar toch rateld hij nog steeds maar als je even iets tegen de voeding ventilator houdt dan is hij weer even stil. Terwijl er een nieuwe voeding in zit.

Nee, ik bedoel op het moederbord.
Maar uit je latere post haal ik toch dat het weer je voeding is.
Of kijk je alleen aan de buitenkant?

De voeding is 450 watt merk FSP Group komt bij Paradigit vandaan.

De pc is een oudje maar er zit een moederbord in van 6 jaar oud/jong.

In de pc zit alles vast dus ook schroeven enz.

Er zit een videokaart in waar geen ventilator op zit en er worden geen spelletjes op gespeeld is alleen voor werk, mailen, enz.

Hoi allemaal,

We hebben nog maar besloten om een nieuwe pc te kopen. Waarschijnlijk is het moederbord te oud en nodig aan pensioen toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan