Voeding reageert niet op power switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Ik zal voorzichtig in het diepe springen.

Ik heb onlangs een kennis over de vloer gehad met de volgende storing:
- de ventilatoren van zijn pc gingen draaien verder gebeurde er niets.
- ik heb de voeding vervangen en de pc heeft 2 weken weer prima gewerkt.
Daarna kwam de persoon terug met dezelfde problemen.
Daarna heb ik beide voedingen doorgemeten met:
Xilence powersupply tester ( http://www.aria.co.uk/Products/Components/Power+Supplies/Xilence+ATX+PSU+Tester+with+LCD+Display?productId=28384 )
En deze gaf aan dat alles in orde was met beide voedingen. Maar nu krijg ik met beide voedingen geen leven meer uit de pc.

Nu is met mijn pc onlangs de voeding doorgebrand ( kon hem aanzetten maar viel in notime weer uit met een enorme stanklucht ).
Die voeding heb ik eruit gehaald en de laatste voeding van de kennis erin gezet ( de nieuwe die het 2 weken heeft gedaan maar volgens de test apperatuur prima werkt * ). In de hoop deze pc als alternatief aan de kennis te kunnen aanbieden. ( Mijn eigen pc is intussen door mijn werkgever vervangen ).

Maar mijn oude pc krijg ik dus ook niet aan de praat met deze voeding. Als ik er spanning op laat staan en doe de 24pins stekker er ietwat los in gaan alle fans draaien ( er zit nog geen hdd in en niet aangesloten op een beeldscherm ). Maar ik kan drukken op de aan/uit knop wat ik wil maar er gebeurt niets. Sluit ik de stekker goed aan ( goed aangedrukt tot voorbij t klikje (haakje aan de stekker) ) dan gebeurt er niets. Het moederbord geeft aan dat er spanning op staat ( groene led ). Maar ook nu word er niet gereageerd op de aan/uit knop.

Heeft er iemand tips/waarschuwingen of ziet er iemand wat ik over het hoofd zie?
Ik kijk met smart uit naar je reactie!

Mvgr,

Remco van Grinsven

* De nieuwe voeding is een: codegen super power 400 watt powersupply

Hoi !

N.B.± Codegen is niet direct ´n topmerk.

Als je van de 20/ of 24/polige voedingsstekker pin 13 en 14 groen en zwart doorverbindt, start de voeding dan op ...

Zo ja, mogelijk startknop defect.

Zo nee, voeding toch defect.

Greetz,

Harry.

zit je stekkertje van de aan/uit knop nog wel goed vast op je moederbord en bij de knop ... ?
ik had dat laatst
dat ik per ongeluk bij het schoonmaken van de pc het kabeltje had los getrokken
en toen deed de aan/uit knop vrij weinig :(

Beste aloew,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zojuist het stekkertje losgetrokken van het moederbord en opnieuw vastgeprikt. De voeding weer aangesloten maar helaas. In ieder geval :thumb: dat je meedenkt! Dit zou echt iets zijn wat ik normaliter niet had gecontroleerd aangezien ik die niet los gehaald heb.

Beste Harry Snor,

het is een 20 polige voeding met de 4 pins los ( die kan je eraan schuiven ). Bij mijn vorige voeding had ik een verloop stekker van 20 naar 24 pins. ( uiteraard heb ik ook de 4 pins boven de processor aangesloten.. ).

Ik ga zo de stekkers doorverbinden daar kom ik dan nog op terug. ( als ik de voeding aansluit op de tester gaat de voeding aan ( de fan draait dan ook ) ). De power knop van de computer heeft het altijd gedaan. deze zou dan gesneuveld zijn bij het verwijderen van de oude voeding/ of de hardeschijven. Ik heb de oude kast van de kennis ook staan misschien kan ik daar wat mee maken.

Beide bedankt voor de reactie.

Beste Harry Snor,

Na het doorlussen ging de voeding ook gewoon aan. Kan ik dat ook op mijn moederbord doen op de betreffende pins van de powerswitch of is dat te gevaarlijk? Ik heb momenteel geen andere switch liggen dus dan zou ik hem in de behuizing van de kennis moeten inbouwen?

Hoi !

Kan ook op je mobo (uiteraard eerst doorverbinden en dan pas de spanning erop !)

Greetz,

Harry.

Beste Harry bedankt voor je reactie.

Ik had een jumpertje van een losse hardeschijf losgetrokken en deze in de plaats van de powerswitch aangesloten. ( de rest van de stekkertjes ( resetsw powerled en alarmpje ) losgetrokken want deze zaten in de weg ). Er daarna spanning op gezet maar ook dit keer ging de pc niet aan. Heb je nog een suggestie?

Hoi !

Sorry: sluiting in mobo !

Voeding inderdaad oke.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan