Voeding SATA kabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Is het mogelijk de aansluiting van een SATA kabel van mijn voeding 180 graden te draaien?
Het probleem is namelijk dat, doordat de voeding in plaats van boven in de kast, onder in de kast zit, ik de SATA kabels niet makkelijk kan aansluiten aan de harde schijf en DVD-brander.
De voeding is een OCZ ModXstream Pro 500W.

Als jullie niet begrijpen wat ik bedoel wil ik best een paar foto's van de situatie plaatsen.;)

Het probleem is me niet helemaal duidelijk.
Heb je haakse stekkers of wat is het probleem?
Kabel lengte niet genoeg?

Het probleem is als volgt:
Een SATA kabel (dus niet SATA-DATA kabel) heeft 3 of 4 aansluitingen voor SATA apparaten, en een voeding aansluiting. Die SATA aansluitingen passen maar op een manier in de harde schijf/DVD-brander. Het probleem is dan dat de aansluitingen daardoor 180 graden gedraaid moeten worden, willen ze ook daadwerkelijk aangesloten worden. In deze kast zit de voeding namelijk niet zoals gebruikelijk boven in de kast,maar onder. De voedingskabels zijn waarschijnlijk ontworpen voor een voeding boven in de kast. Doordat die aansluitingen 180 graden gedraaid moeten worden, gaat het 'draad' ook mee, waardoor de lengte kleiner wordt. Ook vormen zich dan knopen, waardoor de plaat van de behuizing er niet meer op past. Mijn vraag is dus: Kan ik de plastic SATA-aansluiting losmaken van de kabel, die 180 graden draaien, en hem er weer op plaatsen zonder problemen? Of is er ook een beter oplossing?:confused:

Laatst bewerkt:
Bedoel je de connector omdraaien op de kabel?
Dan klopt de electrische aansluiting niet meer, dus daar los je niets mee op.
Nogmaals, ik zie het probleem echt niet. Kan je die foto eens plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan