Voeding stuk? Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

feike1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Ik zat gisteren achter mijn PC een spelletje te spelen en opeens floepte de PC uit. Ik merkte wel dat voordat dit gebeurde, de kast erg warm was. Ik probeerde daarna de PC weer op te starten, maar hij deed niets. Ik zag wel dat het lampje van de aan/uit schakelaar achter op de PC licht gaf.
Ik heb vervolgens de kast geopend en de voeding was zeer warm.
Nu ben ik bang dat mijn voeding (Maxpower ATX 12V model PL-310 of 350) kapot is. Ik kan dit alleen nu niet meer controleren.
Is het mogelijk dat mijn voeding het heeft begeven omdat de kast te warm is geworden?
Welke voeding is een aanrader die niet zoveel warmte afgeeft?
Ik heb ook een paar foto`s van mijn kast (Sweex) gemaakt met de vraag of iemand mogelijkheden ziet om mijn kast beter te koelen??? Dit in verband met het inbouwen van een nieuw systeem.

Als je de aan -en uitschakelaar gebruikt en er gebeurt écht helemaal niets meer, ga er dan maar vanuit dat de voeding nu in de PSU hemel is.

Hieronder een lijstje van igg. A-merk voedingen:

AOpen
Asus
Akasa
Antec
A.C. Ryan
Aerocool
Be Quiet
Coolermaster
CWT
Chieftec
Enermax
Enhance
Enlight
Fortron
FSP Group
Huntkey
Hiper
Levicom
Nexus
OCZ
Procase
Qtechnology (geen Q-teq)
Revoltec
Seasonic
Sharkoon
Silverstone
SilentMaxx
Silenx
Superflower
Tagan
Topower
Thermaltake
Yesico
Zalman

wat betekent PSU als ik vragen mag:P? of ben ik zo dom dat ik het niet snap:S

Power Supply Unit (het nederlandse woord voor PSU is..................... voeding)

Zie laatste regel in je handtekening.

Laatst bewerkt:
Ik kan de stroom wel aansluiten op mijn PC, maar dan brandt alleen de aan/uit schakelaar achter op de PC. Als ik dan de PC wil starten, gebeurt er helemaal niets.
Ziet iemand nog een optie om een koeling te plaatsen in mijn kast voor een koele airflow?

Laatst bewerkt:
ja , in het midden aan de achterkant heb je een goede ruimte voor een koeler zitten. een koeler is niet erg duur en dat is een goedeplek ervoor. ik kan het niet helemaal goed zien maar heb je nou ook 2 koelers bij je harden schijven zitten ? Heb je je videokaart ooit overclocked ? start je pc helemaal niet meer,of alleen je besturings systeem ? mischien moet je je cmos jumper resetten, dat heb ik ook een keer moeten doen toen mijn pc uitviel tijdens het gamen.

oja , een goede andere voeding is bijvoorbeeld deze,kun je zeker nog een 2 jaar mee vooruit :

http://www.alternate.nl/html/produc...&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=meer+dan+600+Watt

ja , in het midden aan de achterkant heb je een goede ruimte voor een koeler zitten. een koeler is niet erg duur en dat is een goedeplek ervoor. ik kan het niet helemaal goed zien maar heb je nou ook 2 koelers bij je harden schijven zitten ? Heb je je videokaart ooit overclocked ? start je pc helemaal niet meer,of alleen je besturings systeem ? mischien moet je je cmos jumper resetten, dat heb ik ook een keer moeten doen toen mijn pc uitviel tijdens het gamen.

oja , een goede andere voeding is bijvoorbeeld deze,kun je zeker nog een 2 jaar mee vooruit :

http://www.alternate.nl/html/produc...&l1=Energie&l2=Voedingen&l3=meer+dan+600+Watt

Ik kan inderdaad een koeler aan de achterkant van de PC kast plaatsen die lucht uit de kast blaast. Ik heb geen koelers voor de harde schijven, maar misschien zou het wel handig zijn om ook een koeler in de kast te plaatsen om koele lucht de kast in te blazen; ik weet echter niet of dit wel kan in mijn kast.
Het probleem moet wel aan de voeding liggen, want op een ander forum werd mij uitgelegd hoe ik de voeding kon teten buiten de PC om. Dit heb ik gedaan en de conclusie die daar werd getrokken is dat mijn voeding het probleem is.
Ik heb die voeding bij Alternate ook gezien, maar ik heb die voeding gebruikt in de PC-builder om te kijken of het nieuwe systeem dat ik later wil aanschaffen wel compatible was met die voeding. Het resultaat was dat er een probleem ontstond tussen de voeding en de grafische kaart ((Radeon HD 4850). Ik zat zelf aan deze voeding van OCZ te denken:

http://www.alternate.nl/html/produc...E&l1=Behuizingen&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan