Voeding stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrDude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2012
Hallo.

Ik heb net een pc in elkaar gestoken. De pc ging perfect aan en starte op.
Windows werd geïnstalleerd en de pc werkte.

Toen zette ik de pc uit om de dvd-speler beter vast te vijzen. Als ik nu echter op de aan-knop duw gebeurd er niets. ik heb de pc al eens volledig uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet maar dat hielp niet.

Ik heb de voeding uitgemeten en dit gaf niets. (maar zijn zo'n dingen daar misschien tegen beveiligd? )
Ook zit er de 24pin kabel vast in het moederbord die er totaal niet uit te krijgen is, (foto 1 - 2).

Wat moet ik nu doen? :(

groet.

Spec.
Asrock B75pro
antec high current gamer 620
i5
westerndigital
adata ssd
SH-S222A Samsung
club3d hd7970 royalace

voor de 24 pin zit meestal een klipje die je in moet duwen om hem er af te halen. ik neem aan dat dit dan ook niet werkt...
aan die 24 pin ligt het denk ik niet. lijkt me inderdaad eerder een defect moederbord of voeding. sluit even alles aan en controleer even alles (kabels, stekker, knopje 0/1, lampjes)
test ook zeker of de knop van de case goed is aangesloten!
mvg

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl,

Ik zou als je de mogelijkheid hebt een andere voeding proberen als je de 24 pin stekker los hebt;)

voor de 24 pin zit meestal een klipje die je in moet duwen om hem er af te halen. ik neem aan dat dit dan ook niet werkt...
Ik krijg de 24pin ongeveer 3mm omhoog, waarbij het haakje al deels over het richeltje is. Verder dan dit krijg ik het niet.
Ik heb al met schroeven draaiers geprobeerd een hefboomsysteem te maken maar het ding zit muurvast. Is nogal raar aangezien de andere voedingskabels overal perfect in passen en redelijk makkelijk er weer uit kunnen getrokken worden.
controleer even alles (kabels, stekker, knopje 0/1, lampjes)
test ook zeker of de knop van de case goed is aangesloten!
mvg
De knop doet het perfect (uitgemeten met de multimeter). Ik heb zelfs een draadje genomen om de 2 power pins met elkaar de verbinden (wat ook gebeurd als je de knop induwt) maar dit deed niets.

Modag zei:
Ik zou als je de mogelijkheid hebt een andere voeding proberen als je de 24 pin stekker los hebt
Ik heb nog een voeding liggen, maar die is 450watt. Is er dan geen kans de die te zwaar belast wordt?

Hoi,

Zit een onboard videokaart op het bord dus je zou even zonder de losse videokaart kunnen proberen kan geen kwaad.

Voedings 24-pin kabel is los gekomen.
Blijkt dat de voeding inwendige slecht verbonden is.
Na schudden wordt er spanning doorgegeven maar die valt weer weg als de voeding ietwat verdraaid.

Ik geloof wel dat de garantie dit dekt.
Bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan