Voeding te laag voor nvidia FX 500?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe grafische kaart aan te schaffen: de nvidia fx 500. Bij de specificaties staat dat 350 watt power nodig is.

In hoeverre is dit belangrijk? Wat kunnen de nadelen zijn als ik mijn huidige voeding blijf gebruiken:300 watt.
Ik maak gebruik van intensieve 3d programma´s.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Soms is een voeding te licht. Bij moderne GHz systemen levert dat nogal eens plotselinge vastlopers op, zie ook: De computer lijkt stabiel, maar loopt (soms of vaak) vast. Vaak start de computer dan niet goed op. Soms start de computer pas op na een aantal pogingen. Soms start de computer pas op na 10 of meer seconden. Wees voorzichtig met het herhaald snel achter elkaar aan-en uitzetten van de computer. Dit kan de computer beschadigen! Dat pleit dan overigens niet voor de gebruikte netvoeding ...

bron-->> klikkerdeklik

Of je de voeding kunt blijven gebruiken hangt ook af van wat je nog meer voor apparatuur in je pc hebt zitten. Extra harde schijven of branders maken ook gebruik van dezelfde voeding. Als je er zeker van wilt zijn dat je pc stabiel blijft lopen is het wel aan te raden een goede voeding te hebben.

Geplaatst door Addepat
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe grafische kaart aan te schaffen: de nvidia fx 500. Bij de specificaties staat dat 350 watt power nodig is.

In hoeverre is dit belangrijk? Wat kunnen de nadelen zijn als ik mijn huidige voeding blijf gebruiken:300 watt.
Ik maak gebruik van intensieve 3d programma´s.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Als wil dat je PC goed blijft werken, is het aan te raden zeker een 400W voeding te gebruiken. Maar dan wel een GOEDE. Geen van 2 stuks voor 50€.

Bedankt voor de reacties!

Ik weet voldoende, denk ik. Een zwaardere voeding aanschaffen dus!

Nogmaals bedankt! :thumb:

Groetjes, Addepat

Och, misschien een beetje laat, maar zoals vanzwam al zegt:
Liever een goede voeding, dan een slechte met meer watt.
Dus 300W van goede kwaliteit zal heus wel genoeg zijn

Welke kaart ga je nu kopen? De FX500 bestaat zover ik weet niet. Een Nvidia uit de FX5xxx-serie stelt niet zulke extreme eisen hoor..

Geplaatst door maikel9
het zal de quadro wel zijn.
oftewel NVIDIA QUADRO FX 500 :rolleyes:
:thumb: knap hoor jongen, dat jij alles weet. Geniaal zelfs :thumb: :thumb: :thumb:

Ga een bedrijf beginnen dat intel, microsoft en google in een keer overbodig maakt :thumb: :thumb: :thumb:
bravo :thumb:

:rolleyes:

Geplaatst door marsmannetje
:thumb: knap hoor jongen, dat jij alles weet. Geniaal zelfs :thumb: :thumb: :thumb:

Ga een bedrijf beginnen dat intel, microsoft en google in een keer overbodig maakt :thumb: :thumb: :thumb:
bravo :thumb:

:rolleyes:

Goede tip marsmannetje :thumb:
En bedankt voor je compliment.
Helaas leven we niet op mars dus dat zal wel niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan