Voeding uitzoeken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

the squaler

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
251
Hoi,

Ik heb hier een systeem met 430 watt van coolermaster extreme power bij het gamen viel het systeem telkens uit na een klein 10 a 20 min . nu dacht ik eerst aan de voltage lijnen die volgens everest niet goed zijn en volgens de bios wel dus ik ging uit van de bios. of dat sata ingesteld stond als ide maar dat maakte niks uit kreeg ik te horen

Ik ben er inmiddels uit dat de voeding te weinig wattage geeft.
Maar door bomen zie ik het bos niet meer kunnen jullie mij helpen een goede te kiezen zonder dat ik deze keer een miskoop bega. Ik heb een budget van € 65.
Het liefst bij alternate of salland

Mijn systeem:

Asus P5B
Intel C2D E6300
Twinmos 1`x1GB 667 MHZ
Sapphire X1950 PRO 256 GDDR3
Logitech g15 en g7
een 160 WD hardeschijf Sata II
En 2 dvd drives

Alvast bedankt voor jullie hulp :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Antec zijn Klasse A voedingen. Dus zeer goed. Echter deze voeding ga je niet kunnen kopen voor 65€, Reken daar wel het dubbele voor.
 
Sorry, maar voor die prijs een klasse A voeding. Mijn mening: vergeet het

Ik ga hier gedeeltelijk mee akkoord, iedereen zijn mening natuurlijk. Het is een redelijk nieuw merk dat zijn strepen nog moet verdienen waarschijnlijk. maar je kan er niet vanuit gaan dat iets niet goed is omdat er (nog) geen "label" is opgeplakt bij wijze van spreken. Wat niet is kan nog komen. Mijn menig (uit ervaring uiteraard) is dat ik zeer te vreden ben over deze voedingen. Je moet soms eens openstaan voor nieuwe dingen, en dat kan zeer positief uitdraaien.


Aangezien je handtekening denk ik toch dat jij ook wel van menig bent dat niet altijd alles wat duur en bekend is alleen goed is ;)
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar voor die prijs een klasse A voeding. Mijn mening: vergeet het
Daar ga ik in mee. Ik zie niet wat de voeding van Huntkey als max wattage kan leveren.(max output) Daarbij voor die prijs lijkt me het minder kwalitatief, dan de eerder genoemde Antec voeding.
 
Hier worden Huntkey voedingen bij de A-merken gerekent

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/990870/0

(zesde groene kader)

Hmm.. ja, ieder zijn mening natuurlijk. Ik vind echter niets terug op welke manier ze zich uitspreken over de A voeding. Spec's die door de fabrikant worden gegeven ? meting die zelf gebeurd zijn ? Het is makkelijk te zeggen, bij een bepaalde spanning +/- 5% . Ok maar bij volle belasting Is het dan ook nog 5% ? Kan makkelijk zijn dat je dan aan 20% zit. Maar ja, ik denk dat het aan TS is om nu te beslissen wat hij gaat doen. Trouwens nog iets, die review die geschreven is op die site, Dat is geen review hé dat is zeggen dat ze stil is, en bij hem goed werkt. Thats all. enfin.....
 
Ik vind inderdaad ook niks terug over de specs. Op welke criteria baseren ze zich eigenlijk om te bepalen of een voeding tot aan A of B merk behoord? Heb ook een foto bijgevoegd waar de specs opstaan over de voeding die ik heb.
 

Bijlagen

  • Specs.GIF
    Specs.GIF
    84,5 KB · Weergaven: 44
Nu weet ik het egt niet meer.
Ik moet een stabiele en een goede voeding hebben die voldoende wattage geeft en zorgt dat mijn systeem aan blijft inplaats van dat uit valt.
 
Nu weet ik het egt niet meer.
Ik moet een stabiele en een goede voeding hebben die voldoende wattage geeft en zorgt dat mijn systeem aan blijft inplaats van dat uit valt.

Zoals ik al zei in een vorig bericht. van Antec ben je zeker, en 450 W van Antec, is dan ook 450W.
 
Antecs zijn inderdaad goede voedingen maar heeft dan ook zijn prijskaartje. Huntkey is blijkbaar een twijfelgeval omdat deze nog niet zo bekend is maar in mijn ogen een goede voeding. Mijn huntkey had een prijs van 69 € en daar draait alles stabiel mee (ja kan bij mijn systemen kijken wat ik allemaal erin heb zitten, dan kan je misschien vergelijken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan