Voeding van nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

helixdragon

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Hallo beste mensen,

Ik heb een computer in elkaar gezet bij Alternate.
Ik vroeg me af of al deze hardware niet teveel is voor de voeding:

hardware:
voeding: Cooler Master RealPower M620 620 Watt
processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600
videokaart: nVidia EN9600GT 512mb
monitor (tft): Samsung T200
muis: Microsoft Comfort Optical Mouse 3000
Behuizingen: Midi Tower Cooler Master Centurion 5 met 80mm en 120mm koeler
cardreader: Sweex All in 1 Reader
toetsenbord: Trust Multimedia Keyboard
BD brander: Blu-ray Combo Serial-ATA LG GGC-H20LRB
Moederbord: Socket 775 Asus P5Q Pro
Hardeschijf: Western Digital WD6400AACS 640GB
RAM: Buffalo 4 GB DDR2-800 Kit

en ja ik ga de Q6600 processor waarschijnlijk overclocken naar 3.0 Ghz, daarbij komt dan ook nog een andere cooling fan.
heb ook nog een printer die ik aansluit

graag zou ik willen weten of 620 genoeg is, of als 620 veel te veel is, ik misschien nog 520 kan nemen, of dat ik toch moet overstappen naar 750.
en misschien iemand idee hoeveel ik moet gaan betalen aan stroom per jaar, (comp gemiddeld 6 uur per dag aan)

bij voorbaat dank,

Helixdragon

Laatst bewerkt:
moet goed gaan. Is een goede kwaliteits voeding, en genoeg wattage. Zou denk ik geen probleem mogen zijn;

Als je in de toekomst een betere videokaart wilt kunnen plaatsen, dan is dit een goede keuze.

Met je huidige systeem is het een beetje dikke overkill...
9600GT is trouwens geen gamerskaart...

En kwa stroom prijs. Als een PC 24 uur per dag aan zou staan. Kost hij ongeveer 300 euro per jaar. Dus reken maar uit.

En kwa stroom prijs. Als een PC 24 uur per dag aan zou staan. Kost hij ongeveer 300 euro per jaar. Dus reken maar uit.

ehh zwaarte van een voeding zegt niets over het stroomverbruik.
Een 1000W voeding kan in theorie minder verbruiken dan een 400W voeding (met verder dezelfde computeronderdelen)

Als je in de toekomst een betere videokaart wilt kunnen plaatsen, dan is dit een goede keuze.

Met je huidige systeem is het een beetje dikke overkill...
9600GT is trouwens geen gamerskaart...

maar ik ben ook geen gamer, hoewel af en toe een spelletje wel leuk is.
Ik gebruik het vooral voor video renderen enz. adviseren jullie een betere video kaart?
en 520 Watt is dus ook genoeg voor het systeem?

Is het echt zo...'weinig' had veel meer verwacht

Laatst bewerkt:
Bij een verbruik van 350W loopt het al op naar 600 euro. (bij een prijs van 20 cent per kwh)

Ik heb de video kaart vervangen door een XFX GF9800GT XXX,

ik vroeg me af:
- kan de 520 voeding dit aan?
- en als ik later besluit over te gaan op een GTX 280/285, zou de voeding het nog steeds aankunnen?

Alleen bij een HD4870X2 en een GTX295 zal je een probleem krijgen. Maar dat zijn natuurlijk 2 videokaarten op 1 plaat. Dus dubbel zo hoge stroomkosten.
Mocht je echt denken aan een GTX285, dan zou ik toch die 620W nemen. Zeker omdat het prijsververschil klein zal zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan