Voeding veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannekoeken

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Hallo,

Ik heb in mijn acer (standaard) Nu 350 watt zitten..
Als je dit wilt uitbereiden naar bijv 500-600 watt kan dit dan geen kwaad voor de dingen in de kast (processor, HD etc....)?

Alvast bedankt!!

Nee kan geen kwaad. Maar waarom als ik vragen mag?
Als de rest van je systeem goed werkt en het zou jammer zijn van de nieuwe voeding als ie niet optimaal wordt gebruikt!
Mvg,
Chico:)

Ehm nou ik ga nieuwe video kaart kopen..

Een saphire HD 2600XT.. :) ik denk niet dat hij dan optimaal word gebruikt met 350watt..
Er is volgensmij ook 400 aanbevolen :|

Ohja, en uiteraard moet je dan letten op kabels! Hoeveel en soort B.v sata of ata, extra 6 pin conectoren voor pci-e enz! ook het merk niet onbelangrijk!:thumb:

400 Watt is id. wat beter, maar met 350 red je het wel hoor!
Succes:thumb:

Hoi,

Je kan altijd nog een nieuwe voeding bestellen.

Modag

Je kan zeggen dat het zonde is als je een voeding niet maximaal gebruikt, maar er is wel een voordeel bij een grote niet volledig belaste voeding. In principe wordt een niet zo'n hoog belaste voeding niet zo warm.

Dus een 500 Watt voeding wordt bij een belasting van zeg 300 Watt niet zo warm als een 350 Watt bij dezelfde belasting.

Overigens zijn de gegeven waardes zoals 350, 400 en 500 Watt op voedingen de piekbelastingen en kunnen ze dit over het algemeen niet langdurig geven...75-80% is zo'n beetje de werkelijke waarde. Dus heb je werkelijk 400 Watt nodig dan is een 500 Watt voeding helemaal niet slecht.

Hoi,

cookz heeft gelijk, een beetje reserve in power kan geen kwaad....
Hier kun je aan de hand van een calculator precies bepalen welke voeding voor (Wattage) voor jouw geschikt is!

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan