Voeding versleten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levitation

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Hallo

Ik heb op dit forum ooit al eens een vraag gepost, maar nooit een oplossing gevonden voor mijn probleem.

Nu denk ik dat ik weet wat het probleem wel zou kunnen zijn en dat is het volgende.

Ik kan namelijk geen spellen spelen zonder dat de textures vervormd zijn. Ik heb het hierbij over een AMD Duron 700Mhz, 576 MB SD ram en nog het belangrijkste; een Geforce FX 5500 videokaart. (128mb)

Bij oudere spellen (Starcraft oa.) is het beeld mooi in orde, maar bij spellen die waarschijnlijk wat meer van mijn videokaart vergen (3D games dus) is het beeld bijna steeds vervormd.

Ik heb ergens vernomen dat de Geforce FX 5500 toch minimum een voeding van 250 watt vereist, en daar knelt het schoentje.
Ik heb mijn pc-kast namelijk eens open gedraaid en gekeken wat voor een voeding er nu precies in zit, en deze blijkt niet meer te zijn dan 300 watt (ik ben niet zeker, aangezien er drie types van voedingen op staan: 235w, 250w en 300w, maar ik veronderstel dus dat het er eentje van 300w is.) Nu weet ik dat er meerdere onderdelen in een pc zitten die ook kracht van de voeding vragen, waar dan nog eens bij komt dat wanneer ik bv. een "stevige" tik geef op m'n bureau, of bv. een bundel papieren samen wil schudden (waar de kast op staat), dat de pc dan gewoon uit valt. Na 2 min wachten en de stroomstekker uit het stopcontact te halen en er terug in te steken werkt hij terug, maar dit lijkt me overigens toch ook niet helemaal normaal?

Het lijkt me dus vrij zeker dat mijn voeding te zwak is, ofwel gewoon versleten is?

Ik ben een beetje bang dat je hele systeem zo'n beetje versleten is, om het zo maar te noemen.
Daar zou ik niet veel geld meer aan besteden, zeker niet wanneer je games wilt spelen.

Die machine is in principe nog prima voor internet, msn, office, maar spellen spelen zal moeilijk worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan