Voeding Vervangen 3x Lange piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rvdeijnden

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Mensen ik heb een vraag/probleem

Ik heb een eigen PC waarvan de voeding is doorgebrand ( Computer starte niet meer en was ineens uitgevallen voeding zeer warm en brandlucht )

Dus ik heb een nieuwe voeding erin zitten dat is een ATX 320 watt maar nu als ik hem opstart geeft deze herhaaldelijk 3 lange piepjes en dan 3 seconden stop en dan weer 3 lange piepjes enzovoort,

Graag wat hulp want ik zou deze zo snel mogelijk natuurlijk willen gebruiken,

Met vriendelijke groet / Alvast bedankt,:thumb:

Roy van den Eijnden

Wat voor voeding zat erin? Welk merk is deze voeding? Wat zijn je systeem gegevens?

Videokaart al eens los gehaald en opnieuw geplaatst, net als de geheugen reepjes?

Wat voor voeding zat erin? Welk merk is deze voeding? Wat zijn je systeem gegevens?

Videokaart al eens los gehaald en opnieuw geplaatst, net als de geheugen reepjes?

Er zat een ATX 230 Watt in het is een redelijk oude PC, Geheugen heb ik er al een keer uit gehaald en er opnieuw in gezet, het merk van de voeding weet ik zo niet sorry. Videokaart is onboard

Alle kabels goed aangedrukt? Bios al eens gereset?

Alle kabels goed aangedrukt? Bios al eens gereset?

Kabels zijn goed aangedrukt BIOS gereset via batterij, ik krijg op google ook niet echt iets gevonden wat ik kan gebruiken, kan zijn dat ik verkeerd zoek,

deze tags heb ik gebruikt.

(Beep Codes)
(Beep Code 3 Long)
(Beep Code 3 Long)
(Computer piept 3 maal lang

Heb je nog ander geheugen om daarmee te proberen? Zitten er meerdere modules in, zodat je kunt wisselen?

Heb je nog ander geheugen om daarmee te proberen? Zitten er meerdere modules in, zodat je kunt wisselen?

2x 512 MB ik kan het proberen als ik thuis ben ben helaas nu op mijn werk,

Alvast bedankt voor de hulp :thumb:

( En sorry van die 2x het zelfde bericht)

Hoi !

Hoe dan ook: in elk geval een geheugenfout.

Weet je zeker dat het geplaatste geheugen correct is ?

Zo ja heeft het mobo ook een klap gehad van de defecte voeding (komt vaak voor naar mijn ervaring).

Greetz,

Harry.

Ik ben gisteren avond verder gegaan met het proberen te repareren van de PC,

nog een extra voeding geprobeerd, probleem blijft ik heb 2 andere geheugens erin gezet probleem blijft,

Ik ga er dus ook vanuit dat het moederbord defect is gegaan,

Allemaal bedankt voor de hulp :thumb:,

Met vriendelijke groet
Roy van den Eijnden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan