Voeding vervangen voor een andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Beste mensen,

Momenteel heb ik een voeding die nogal wat herrie maakt: Antec EA-430, 430 Watt.
(zie bijlage voor de specificaties).

Daarnaast heb ik nog een Dell computer staan met een voeding: H305P-00, ?? Watt
(zie bijlage voor de specificaties).

Kan ik de Dell voeding overzetten in mijn andere computer?
Ik heb 2x een HD (WSD), 2 dvd spelers, mobo (Asus P5K Deluxe) met een Quad core.

Bijlagen

• antec-veris-htpc-11.jpg
    antec-veris-htpc-11.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 46
  • dell.jpg
    dell.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
die dell voeding van de afbeelding is 305 watt (kijk maar eens goed op de sticker), ik verwacht dat dit dus niet gaat lukken in jou pc deze voeding is dan te licht.
je zou wel natuurlijk kunnen overwegen om de voeding eruit te halen en los te draaien en deze even met een zuiger of compressor uit te spuiten/zuigen.
in de meeste gevallen zit er een sensor in de voeding die de temperatuur meer en hierdoor bepaald hoe hard de fan draait.
of je moet een hele nieuwe voeding kopen die zijn ook niet erg duur.
http://www.alternate.nl/html/product/Corsair/CMPSU-430CXV2/877070/?tk=7&lk=3891

MVG Sjoerd

Kijk er gewoon overheen.... Staat er toch echt.

Heb je ervaring met deze voeding? is hij een beetje stil?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb geen ervaring met die voeding maar dat is maar net wat je zoekt.
denk dat je echt als je een high end voeding zoekt al over de 600 watt zit.
Je zou even kunnen kijken naar de coolermaster silent pro serrie of die er zo rond de 500 wat te vinden is.
heb deze zelf in gebruik gehad en ben er nog erg tevreden over, deze voeding had een rubberen ring er omheen om zelf het trillen tegen te gaan in de kast.

MVG Sjoerd

Inmiddels heb ik gekozen de: Cooler Master Elite Power 460watt. Hoop dat ik er op vooruit ga.
Ik ga mijn oude voeding overzetten in de Dell, de Dell voeding heeft het inmiddels begeven.

Ik heb mobo Asus P5K Deluxe.
Nu wil ik de voeding aansluiten bij de CPU, dit gaat prima met de standaard aansluiting. (1x pins).
Naast deze aansluiting kan ik nog een keer een blokje van 4pins stroom aansluiten. Ook hou ik een stekertje over van 4 pins.
Dit zou passen, alleen de vorm van het stekkertje komt niet overeen met de aansluiting op het mobo.

Concreet is het erg als de aansluitingen niet volledig overeenkomen maar wel passen?

Het is erg lastig uitleggen maar heb een aantal foto's toegevoegd.

EDIT: http://forum.bouweenpc.nl/singlepost/277510, deze persoon had het zelfde probleem dus vraag opgelost!

Bijlagen

• foto 1.jpg
    foto 1.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 71
  • foto 2.JPG
    foto 2.JPG
    39,6 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan