Voeding vervangen ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

morpho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2012
Vraagt een beetje uitleg, voor me (oudere) buurtjes die terug kwamen en hun PC was dood.
Voeding vervangen en PC geeft teken van leven, echter PC herstart steeds. Na verder onderzoek
als ik de DVD en CD player ontkoppel gaat het goed. Ook in de bios gekeken, daar stond een CD
als first boot, dit aangepast naar HDD[0] als First boot maar is het ook niet. Toen een DVD van andere
PC erop aangesloten ook dan wil de PC niet verder. Dus PC zonder DVD/CD gekoppeld restart de PC steeds
zonder werkt alles perfect. Wie helpt me, doe dit voor buurtjes op leeftijd en waarvoor de PC ondanks hun leeftijd
toch een belangrijk onderdeel is hun leven. Kan uiteraard naar een winkel gaan, maar daar knelt dus de schoen.
Geld!! Alvast bedankt voor het meedenken.

Vroeger was er IDE en er waren jumpers. Zijn niet toevallig de harde schijf en de CD of DVD speler nu anders aangesloten? Ik deed altijd de harde schijf als master op IDE kanaal 0, en CD en DVD als master cq slave op IDE kanaal 1. Ik zal de DVD als master jumperen en de CD speler als slave. Nog een tip: vroeger konden niet alle moederborden Cable select aan, dus ik zal de apparaten echt goed jumperen.

Bedankt alvast voor je hulp!!!

Heb alleen de voeding vervangen, nu hoor ik ook dat de CD player al overleden was.
Deze dus niet meer aangesloten. Aan de jumpers totaal niet aangezeten bij het plaatsen
van een andere voeding. Net nog even aan het klooien geweest. PC start normaal op zonder
aangesloten DVD player, met aangesloten DVD player wordt die steeds herstart en probeer die
via DVD player op te starten, althans die indruk heb ik.
Nog een optie? Mijn dank zal groot zijn!
Gr. René

Controleer toch eens of de DVD speler gejumpered is op master of op slave, en of de DVD speler op een ander IDE kanaal zit dan de harde schijf.

Bedankt voor jullie geduld, oplossing was het niet, maar ligt niet aan jullie inzet!!!!

Reeds een andere PC voor hen op de kop kunnen tikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan