Voeding vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Beste,

Ik kan mijn PC niet meer opstarten. Ondertussen een beetje gegoogeld en tot bevinding gekomen dat mijn voeding kapot was.
Had nog een oude voeding staan en de kapotte voeding vervangen door de oude voeding.

PC start meteen weer op :p.

Maar als ik de pc aansluit op mijn pc scherm detecteert het scherm niet.
Scherm is het probleem niet (gaat met andere pc)

Vraag is nu wat ik kan doen om dit GROOT probleem op te lossen?

Iemand een gedacht?
Kan het doordat de voeding kapot gegaan is dat de grafische kaart kapot is?

Mvg een computerprobleem.

Hoi,

Misschien even de aanwezig hardware melden met merk en type voeding zou kunnen dat de videokaart defect is maar de oude voeding zou ook eventueel de de videokaart niet kunnen trekken.

Zou meer het moederbord verdenken als alleen de ventilatoren en devices gaan werken.

Alleen opstarten met de CPU, de voeding uiteraard en de systeemspeaker, de rest allemaal eruit en eraf, krijg je dan bios beeps?

@ Lange Pier,

PC start op: ventilatoren draaien en hij maakt de biepgeluiden, maar geen beeld.

Indien alles eruit is zit er ook geen videokaart in en dus kan je ook geen beeld verwachten.:cool:

De bedoeling is om eerst zo kaal mogelijk op te starten, indien je dan bios beeps krijgt is dat goed, vervolgens zet je 1 reepje geheugen erin, als je weer bios beeps krijgt de 2e indien aanwezig, weer bios beeps, dan de videokaart, geen bios beeps, dan is die overleden.

Mag de harde schijf aangesloten zijn?

Zal ondertussen de opgenoemde stappen uitproberen :)

***UPDATE***

Computer kaal gezet.

- geheugen eruit
- grafische kaart eruit
- tv kaart eruit

Na het "kaal" zetten heb ik de computer opgestart en hoorde een lange biep - niets - lange biep - niet - ...
ondertussen al geheugen er terug bijgestoken en computer biept bij opstarten en daarna gedaan.

Ben ik nog goed bezig?

@ lange pier

Alles zit er terug in en als ik de computer opstart piept hij weer zoals voorheen.

Aan allen.

Weet niet wat er nu precies veranderd is, maar de PC start weer gewoon op en heb weer beeld.:thumb:

vraag is opgelost

heb je ergens nog een andere videokaart liggen?
zo ja test die dan uit zo nee dan adviseer ik je om even langs de pc boer te gaan voor een diagnose of je moet een goede kennis hebben een videokaart die je even kan lenen?

moederbord piept naar behoren dus het lijkt erop dat het toch echt andere componenten zijn.
heeft moederbord toevallig nog een onboard video aansluiting?
zo ja test die dan uit met het geheugen erin natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan