Voeding Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

RinusNoord

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo Helpers.

Ik heb een Asrock moederbord nl de Asrock K10N78 socket am3 938.

Nu heb ik een insteek videokaart erin gezet nl de Ati Radeon HD4650 PCI e 1 GB DDR2.

Mijn vraag is nu moet ik op deze kaart een voeding aansluiten of is dat niet nodig of heeft dat geen meerwaarde?

Mijn voeding is 400 watt.

Wie geef mij even raad?

Gr : Rinus.

Ja, die zou ik zeker aansluiten op je voeding....weet alleen niet of die 400 Watt dat gaat trekken.

Een videokaart heeft stroom nodig anders doet die het niet ;)
Gewoon de 6-pins connector van je voeding aansluiten op de 6-pins van je videokaart, zit aan de zijkant :thumb:

Een videokaart heeft stroom nodig anders doet die het niet ;)
Gewoon de 6-pins connector van je voeding aansluiten op de 6-pins van je videokaart, zit aan de zijkant :thumb:

Maar ik draait al een maand met deze kaart alleen op het moederbord aangesloten.
Met oa X-plane 9 vandaar de vraag als ik hem aansluit met voeding werkt hij dan beter.

Rinus.

Volgens mij heeft de 4650 geen voedingskabel nodig....(onder voorbehoud)

Ben al paar sites aan het bekijken.
Rinus: kijk eens of je een 6pins aansluiting erop heb zitten?

Laatst bewerkt:
Draait je kaart dan niet gewoon op de Windows videokaart driver? Dan heb je geen voeding nodig..

Draait je kaart dan niet gewoon op de Windows videokaart driver? Dan heb je geen voeding nodig..

Ik reageer op de onzin die jij zegt!

Waarom zou een videokaart geen voeding nodig hebben met de Windows drivers???:o:o:o

Volgens mij heeft de 4650 geen voedingskabel nodig....(onder voorbehoud)

Ben al paar sites aan het bekijken.
Rinus: kijk eens of je een 6pins aansluiting erop heb zitten?

Ja frank er zit een 6 pins aansluiting op (denk ik) ik heb niet goed gekeken toen ik hem erin plaatste
Omdat ze in de comp,winkel vertelde dat het niet nodig was om kabels aan te sluiten.
Maar omdat er altijd wordt gewaarschuwd dat je voeding zwaar genoeg moet wezen begon ik te twijfelen.
En de voeding is dat dan dezelfde als van je dvd en zo dus rood zwart geel en nog een kleur wit geloof ik?

Rinus.

hoi Rinus...

Ja.... aansluiten die handel.Gebruik makend van de 6pins aansluiting.
als je alleen molex hebt(platte 4 pinsstekker)dan kan je gebruik maken van een verloop.Als goed is zou die normaal bij de kaart geleverd worden in de doos.
Advies voor een 4650 is 400watt.Dit wordt door de fabrikanten wat ruim genomen dus ik zie niet echt problemen in jou geval.

Hallo helpers

Bedankt ik ben er nu uit zal hem openmaken en kijken wat voor aansluting ik heb.
Frank bedankt en mrmussic voor het corrigeren van de niet zo duidelijke antwoorden.

Bedankt Gr : Rinus.

Hoe kan hij eigenlijk een maand lang op die kaart draaien dan?

Hallo helpers.

Ik heb vandaag mijn comp, opengemaakt om naar de videokaart te kijken.

Mijn Ati Radeon HD4650 PCI e 1 GB DDR2 videokaart heeft geen voedingsaansluiting,dus krijgt de voeding van het moederbord.
Dat wilde ik toch even laten weten.

Gr : Rinus.

Dat was dus al me eerste ingeving...;)
Alhoewel ik ze volgens mij ook met tegenkwam.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan